• h8him

Barn farit illa men få vara kvar...gemensam vårdnad

Varför hämtar du inte hem barnet?

• h8him
    Anonym (HJÄLP) skrev 2013-07-10 21:22:04 följande:
    åhhh jag vill det så gärna men vad kan han då göra?är det lagligt? m.m med tanke på att barnet är skrivet där..och släktingar är där hos honom och hjälper till med barnen...
    jag är rädd och vet inte vad jag ska ta mig till vad kan jag göra?vad får jag göra?--
    ska ta kontakt med familjerätt i morgon och kolla upp rättigheter och berätta om soc anmälningarna för dom och att  jag är verkligen orolig..ska inte jag som vårdnadshavande ha rätt att ha barnet boeende hos mig istället för hos en trasig far som får hjälp av släktingar och hemtjänst-- 
    Eftersom barnen enligt din beskrivning far riktigt illa så är du som vårdnadshavare skyldig att skydda dem.
  • h8him
    Grappa skrev 2013-07-10 22:14:24 följande:
    Men lägg av nu! MISSTANKE om att ett barn far illa är inte samma som att ett barn far illa, det är nummer ett. Nummer två, det är fan bara anonyma postare på familjeliv som tror att världen är svartvit och att dom  minsann skulle göra allt rätt. Varken TS eller andra föräldrar kan alltid veta hur ens barn har det hos den andra föräldern, du är mer än lovligt dum om du tror det. Tror du att TS och alla andra föräldrar i konflikt får skriftliga rapporter varje kväll om hur barnet missköts?? Inte ens soc lyckas alltid bevisa i domstol hur barn far illa, hur sjutton ska en random mamma kunna veta då?

Fy fan vad jag ser ner på såna som dig som slänger ur dig osanningar och låtsas veta bättre, inför en TS som söker stöd och hjälp.
    Fast anmälan från psykiatrin om oro för barnen för att pappan blandar läkemedel med alkohol och kör bil visar väl ganska tydligt att han inte är en lämplig boendeförälder just nu?
  • h8him
    Anonym (HJÄLP) skrev 2013-07-10 23:17:40 följande:
    hmm tydligen enligt soc så är han det nu pga han har en nära släkting boeende där  just nu...som hjälper med barnen...tydligen få jag inte säga till om någonting..fast  jag har möblerat rum till barnet.de inte farit illa här m.m och jag har delad vårdnad...nej det blir att ringa imorgon..
    Men varken soc eller pappan bestämmer ensamma. Du har också en talan. Ring ett juridiskt ombud imorgon tycker jag.
  • h8him
    Grappa skrev 2013-07-11 09:27:15 följande:
    Jag vet inte varför du citerar mig? Har jag öht uttalat mig varken för eller emot pappans lämplighet?
    Jag citerade dig pga att Ts skriver att psykiatrin gjort en orosanäman.
Svar på tråden Barn farit illa men få vara kvar...gemensam vårdnad