• Grappa

Barn farit illa men få vara kvar...gemensam vårdnad

Alltså finns det nån dom? Eller pratar du bara om vad pappan eller soc tycker?

• Grappa
    Anonym (HJÄLP) skrev 2013-07-10 21:55:02 följande:
    Nej det finns ingen dom..det är var fadern tycker...soc sa bara ..*det får ni ta på familjerätten*...enligt soc så far inte barnet/barnen tillräckligt illa för att de ska ingripa här och nu..trots de båda har öppen plats på psykiatrin...förstår inte hur det går ihop....
    Finns det ingen dom så finns det alltså inget att bryta mot, vem som helst av er kan hämta barnen när som helst. Se till att gör det då det är din vecka. Sen det där med hårklippning, välj dina strider.
  • Grappa
    Starkast skrev 2013-07-10 21:56:46 följande:

Dumheter! Ses inte alls som kidnappning när man är vårdnadshavare!! Därimot kan hon bli av med vårdnaden om hon inte skyddar sitt barn nu när hon misstänker det inte har det bra hos sin pappa
    Och det är också dumheter, TS kan inte bli av med vårdnaden för en misstanke om att barnet far illa. Sluta hitta på!
  • Grappa
    Starkast skrev 2013-07-10 22:06:43 följande:

Skyddar man inte sitt barn anses man som en ansvarslös förälder. Finns många som blivit av med vårdnaden av den orsaken. Man kan inte skylla ifrån sig att man inte vet hur ens barn har det heller för det vet en intresserad förälder.
    Men lägg av nu! MISSTANKE om att ett barn far illa är inte samma som att ett barn far illa, det är nummer ett. Nummer två, det är fan bara anonyma postare på familjeliv som tror att världen är svartvit och att dom  minsann skulle göra allt rätt. Varken TS eller andra föräldrar kan alltid veta hur ens barn har det hos den andra föräldern, du är mer än lovligt dum om du tror det. Tror du att TS och alla andra föräldrar i konflikt får skriftliga rapporter varje kväll om hur barnet missköts?? Inte ens soc lyckas alltid bevisa i domstol hur barn far illa, hur sjutton ska en random mamma kunna veta då?

Fy fan vad jag ser ner på såna som dig som slänger ur dig osanningar och låtsas veta bättre, inför en TS som söker stöd och hjälp.
  • Grappa
    h8him skrev 2013-07-10 23:13:41 följande:
    Fast anmälan från psykiatrin om oro för barnen för att pappan blandar läkemedel med alkohol och kör bil visar väl ganska tydligt att han inte är en lämplig boendeförälder just nu?
    Jag vet inte varför du citerar mig? Har jag öht uttalat mig varken för eller emot pappans lämplighet?
  • Grappa
    Starkast skrev 2013-07-10 23:45:16 följande:

Misstänker gör man om barnet pratar om det. Vet gör man om man själv ser det. I båda fallen han man SKYLDIGHET att skydda barnet. Misstänker man ex. att pappan misshandlar sitt barn, så ska man skydda barnet genom att behålla det hemma och inte sända det tillbaka. Skilj på begreppen! Som vårdnadshavare har man ett stort ansvar för sitt barns hälsa. Brister ansvaret kan man visst bli fråntagen vårdnaden (ej umgänge) i en rättssal. Om du ex. Misstänker att pappan utsätter sitt barn för sexuella övergrepp oxh skickar tillbaka det ändå, har du brustit i ditt ansvar som vårdnadshavare. Brister man i ansvaret kan man bli av med vårdnaden. I TS fall är det inte ens misstanke. Hon VET att barnet far illa. Men hon agerar inte! Hon tillåter, och med det godkänner, att barnet far illa hos sin psykisk sjuka far. Men självklart krävs det en rättssal. Ingen kommer säga ett dugg om vårdnaden annars då det är där det avgörs.
    Vad du svamlar. Enda gången TS kan bli av med vårdnaden är vid bedömningen att hon framöver inte kan eller vill skydda sitt barn.
    Självklart måste man skydda sitt barn. Det har jag inte vänt mig mot, bara att du stter och hittar på saker. som tex:
    Starkast skrev 2013-07-10 22:06:43 följande:

Skyddar man inte sitt barn anses man som en ansvarslös förälder. Finns många som blivit av med vårdnaden av den orsaken. Man kan inte skylla ifrån sig att man inte vet hur ens barn har det heller för det vet en intresserad förälder.

Svar på tråden Barn farit illa men få vara kvar...gemensam vårdnad