Pappan vägrar att lämna tillbaka barnen efter umgänge. Hjälp
Pappan till mina 2 barn på 4 och 6 vägrar att lämna tillbaka mina barn efter umgänget. Då han anklagar min sambo för att ha slagit barnen vilket jag vet inte stämmer. De få gångerna han vart själv med mina barn när jag jobbat så har deras stora syster vart hemma och de hade hon aldrig vart tyst om då hon själv blivit misshandlad av de andra barnens pappa. Vi ligger i vårdnadstvist och har domstolsbeslut på hur hans umgänge ska se ut tillsvidare. Har anmält han för egenmäktighet med barn och även gjort orosanmälan på båda han och hans nya tjej då efter att stått och sett henne i 4 timmar hur hon behandlar sin bebis så undrar man på hur de behandlar mina barn. Han hade åkt bort med barnen från hemmet.
Men i alla fall hur gör jag för att få hem mina barn? jag är boende förälder. Det skickas in om verkställande till tingsrätten i dag.
Det där med handräckning skulle jag vilja veta mer om. Alla säger nämligen olika på Soc och polisen. soc säger att de kan bara använda handräckning vid LVU. polisen säger att de kan hämta barnen bara att socialen ringer.
Alla tips om hur man kan få hem dom är välkomna, vi har bokad semester till v 29 och tyvärr går de inte att boka av och boka om så här tätt inpå. Så vill ha hem dom innan måndag.