Anonym (&) skrev 2013-07-13 10:11:29 följande:
Nej jag tycker rättens system är bra för denna händelse du just beskrev är inte bra för barnen, som du sa du gjorde många fel i detta och med is i magen skulle du bara låtit han ta barnen istället för handlat på impuls som Sluta med att du blev filmad när du smällde till hans nya, det kommer ligga dig mycket i fatet. Som mamma ser man det man vill se och det är väl bra att polisen såg att barnen mådde bra trots allt för de utgår från att de inte sett barnen innan och gjorde sin bedömning på det. Vad säger socjouren nu då och hur tänker du gå vidare nu när du har en rejäl brant uppförsbacke mot vad du hade innan detta
Jag slog henne inte. hon slet tag i min arm så den åkte upp i ansiktet. syns väldigt väl på filmen att hon flyger på på mig. Har redan pratat med socialen och redan sagt allt som hände och det som jag själv ansåg var fel som jag gjorde. Får avvakta till morgondagen så får vi ta kontakt igen via tingsrätten. och ska prata med socialen igen i morgon. För detta var inte okej på nått sätt att de blev så här. Men barnen mådde inte bra, mina barn är livliga glada barn. dessa var inte som de brukar. min yngsta son vågade ju knappt prata med mej, eller rättare sagt han försökte men fick inte för sin pappa som varje gång han försökte öppna dörren sa till han att stänga den.
Jag vet i alla fall en sak jag kommer att göra och det är att hela tiden tala sanning om vad som hände. motparten har redan börjat hitta på ett annat händelse förlopp men de finns de ju bevis för. sen även hängt ut deras version på internet. Detta är inte okej, det är förtal och jag kan säga att hade inte hon anmält mig så hade inte jag anmält henne heller för det tar ju aldrig slut. Hans egen mamma har sagt att det är sjukt det han utsätter barnen för och ville helst av allt sätta dom i bilen och köra hem dom. träffade chefen för förskolan i går när jag jobbade så berättade för henne. Hon vart jätte orolig för det har märkts så stor skillnad på när barnen bara vart där en helg. Så socialen får ringa förskolan dom är ju där när vi jobbar så de hade märkt direkt om nått hänt med dom och de tog upp det med mig att min son betedde sig aggresivt mot både vuxna och barn när han kom från sin far. vilket han inte gjort innan så de ser stor skillnad.
men jag vet en sak jag kommer inte åka nått mer dit. de får socialen och polisen göra nu. för detta ska inte finnas en risk att barnen blir utsatta för.
Han vägrade dessutom att lyssna på polisen som försökte förklara för han att inte tjänar på att göra så här. men det var samma visa. men som sagt va nu får rätten sköta resten. Barnen får väll hoppa att kunna bli med på semestern, men vet inte hur jag ska förklara för dom sen varför de inte blev någon då de e nått de pratat om i flera månader och sett fram emot.