• Anonym (Varit där...)

Pappan vägrar att lämna tillbaka barnen efter umgänge. Hjälp

Vet du VAR barnen befinner sig?
    OM inte så ring polisen.
    Pappan får under inge omständigheter undanhålla den infon från dig om ni har delad vårdnad.

Vet dock inte vad polisen kommer göra men som jag förstått det så kontaktar de pappan och kräver svar på VAR de är.

Anmäl till soc

vänta....

Jag vet, det är förjävligt men så ser verkligheten ut....
    Been there, done that,,,,

• Anonym (Varit där...)
    Anonym (orolig) skrev 2013-07-09 09:03:22 följande:
    De sakerna är redan gjorda. Han kan ju va hemma nu men tyvärr kan jag inte stå och kolla det då jag bor 20 mil bort. Men är väll bara att vänta och se. Vad jag hört så av sånt här så är de han som förlorar på det i längden.
    Oja det gör han.... även om man själv mår fruktansvärt undet tiden....

Jag själv har råkat ut för det två ggr av mitt barns pappa och den oron är inte att leka med.
    Saken är dock den att TR inte alls tycker om sånt här beteende och vår domare gick ganska hårt åt barnets pappa vid vår senaste MUF.
  • Anonym (Varit där...)
    Anonym (orolig) skrev 2013-07-09 09:14:56 följande:
    Jo tack, timmarna sen i fredags är lätt räknade. Är väll därför jag tänkte att jag kan testa här i fall nån har nått tips, vart med om samma hur man kan påskynda det hela. Vi ska prata med polisen i morgon om den där anmälan han gjort på min sambo. Vi träffade henne i går och hon sa att hon måste vara neutral i frågan men efter att jag sa till henne att han påstår att polisen sagt att han ska behålla barnen hemma. så svarade hon att ja han verkar säga mycket den där karl men vi har kollat upp bakgrunds faktan på det hela men hon måste va neutral i frågan.

vet inte hur man ska tolka det svaret. kändes som att hon förstod att detta är ett stort påhitt. min sambo är fläckfri i registret och lugn. Exet har misshandelsdomar på sig och sen vart anmäld för barnmisshandel. tyvärr hade vi ingen bevisning och mitt vittnesmål räckte inte.  

Som tur är så säger ju det en del om exxet "karaktär" eller vad man ska säga..
    Mitt barns pappa har olika domar och har varit suicidal så när han vägrade lämna tillbaka vårt barn blev jag hysterisk. Han kan få för sig att göra vad som helst...
Svar på tråden Pappan vägrar att lämna tillbaka barnen efter umgänge. Hjälp