• jos85

Bryter ihop

Musik skrev 2013-07-07 15:09:58 följande:
    Det var stressen jag var ute efter i mitt inlägg. Om saknaden och fokus på avsaknaden skapar en inre stress så är det knappast en gynnsam miljö för kroppen.

Jag är ju inte kvinna så jag kan inte mycket om det här men jag har för mig att man hör talas om att de som har försökt bli gravida på naturlig väg länge, har snabbt blivit gravida efter första barnet som man fick på konstgjord väg. Inte för att det skulle vara hur vanligt som helst, men det händer.

Jag fick bara en känsla av att ts var stressad i kroppen över hennes situation och då ville jag bara säga att det troligtvis kommer stjälpa henne. Min intention var god men blev nog inte uppskattad. Ber om ursäkt för detta. 
    Att en del får kämpa med första barnet och därefter får andra barnet snabbt kan bero av tusentals orsaker. Slump, exempelvis.

Man hör talas om så många mer eller mindre märkliga historier men att försöka göra en sanning av dem är dumt. Det hjälper ju knappast att säga till en stressad människa att "stressa ner". Hade jag fått det rådet och försökt år efter år år hade jag blivit fly förbannad och ledsen.
Svar på tråden Bryter ihop