• Anonym (orkar inte)

Bryter ihop

Orkar inte mer. Vi har försökt få barn i 2 år utan en enda graviditet. Läkarna hittar inget fel på oss men då ska det ju gå!
    Vi kämpar och kämpar utan resultat, provat hormonbehandling osv men nej.

Min allra bästa vän har precis fått sin bebis som de inte ens försökte bli gravida med och jag träffade dom häromdagen. Bröt ihop totalt när jag kom hem. Det kändes så orättvist så det är inte sant, jag skulle ju få före henne. Vi som försökt så länge...
    men självklart är jag glad för hennes skull. Men just nu orkar jag inte....jag undviker dom. Måste...för min egen skull...annars kommer jag falla ihop totalt.

Om jag bara fick bli gravid...och föda ett barn.

• Svar på tråden Bryter ihop
  • Anonym (förstår)

Känner igen allt du upplever. Bitterheten skar som en kniv inom mig då.
    Ja jag har ett barn sen innan, men att då upptäcka att min kropp inte fungerade som den skulle var som ett stort misslyckande, en stor sorg.
    Jag hoppas innerligt att det går er vä'g tillslut.
    Provat med IVF? 

• Anonym (orkar inte)
    Anonym (förstår) skrev 2013-07-06 22:35:28 följande:
    Känner igen allt du upplever. Bitterheten skar som en kniv inom mig då.
    Ja jag har ett barn sen innan, men att då upptäcka att min kropp inte fungerade som den skulle var som ett stort misslyckande, en stor sorg.
    Jag hoppas innerligt att det går er vä'g tillslut.
    Provat med IVF? 
    Ja det är ju det...varför fungerar inte kroppen som "den ska och bör" ? Jag ska ju kunna bli gravid...
    Nej har inte provat IVF än, men det är väll på tur. Är så rädd att inte ens det kommer funka. Man BLIR bitter tillslut...tyvärr. Men försöker att inte visa det för andra.
  • Anonym (förstår)
    Anonym (orkar inte) skrev 2013-07-06 22:37:25 följande:
    Ja det är ju det...varför fungerar inte kroppen som "den ska och bör" ? Jag ska ju kunna bli gravid...
    Nej har inte provat IVF än, men det är väll på tur. Är så rädd att inte ens det kommer funka. Man BLIR bitter tillslut...tyvärr. Men försöker att inte visa det för andra.
    Finns det någon som du litar på som du kan prata med om det här?
    Jag tror det är viktigt att få prata av sig. Ha en ventil som är absolut nödvändig för att stå ut.
    Håller tummarna för att IVF kommer att fungera.

• Anonym (Svårt)

Lider med dig. Vet hur det kan kännas. Ni är inte ensamma om det åtminstone. Många som lider och nu under sommar är det ännu värre med alla barn överallt, barnvagnar och gravida precis vart man ser... Till slut kommer ni få ert barn!

• Musik

Hej ts

Jag tror att du behöver slappna av. Du är troligtvis helt fokuserad på att du inte får barn. Och det är inte precis det du är ute efter.

Lever du ett stressigt liv för övrigt? 

kram Solig 

• Anonym (Svårt)

Men...är det så konstigt om hon har svårt att inte tänka på det då?

Hon blir varken mer eller mindre gravid om "slappnar av".

Musik skrev 2013-07-07 01:02:47 följande:
    Hej ts

Jag tror att du behöver slappna av. Du är troligtvis helt fokuserad på att du inte får barn. Och det är inte precis det du är ute efter.

kram  

• Anonym (orkar inte)
    Hej ts

kram Solig 
    Nej det gör jag inte och jag är inte stressad. Det gör mig inte gravid fortare för jag slappnar av.
  • Anonym (linda)
    Hej ts

kram Solig 
    Ehh! Slappna av? Fokuserad på inga barn? Du har uppenbarligen inte fertilitetsproblem och vet inte vad du talar om. Du menar antagligen bara väl, kan förstå det. Men slappna av och sluta tänka på barn är inte ett alternativ som fungerar.
    Stress är det enda som du fick rätt i ditt inlägg. Viss form av den iaf. Men det är kanske inte ens ett problem för TS.

• Musik

Det var stressen jag var ute efter i mitt inlägg. Om saknaden och fokus på avsaknaden skapar en inre stress så är det knappast en gynnsam miljö för kroppen.

Jag är ju inte kvinna så jag kan inte mycket om det här men jag har för mig att man hör talas om att de som har försökt bli gravida på naturlig väg länge, har snabbt blivit gravida efter första barnet som man fick på konstgjord väg. Inte för att det skulle vara hur vanligt som helst, men det händer.

Jag fick bara en känsla av att ts var stressad i kroppen över hennes situation och då ville jag bara säga att det troligtvis kommer stjälpa henne. Min intention var god men blev nog inte uppskattad. Ber om ursäkt för detta. 

• jos85
    Musik skrev 2013-07-07 15:09:58 följande:
    Det var stressen jag var ute efter i mitt inlägg. Om saknaden och fokus på avsaknaden skapar en inre stress så är det knappast en gynnsam miljö för kroppen.

Jag är ju inte kvinna så jag kan inte mycket om det här men jag har för mig att man hör talas om att de som har försökt bli gravida på naturlig väg länge, har snabbt blivit gravida efter första barnet som man fick på konstgjord väg. Inte för att det skulle vara hur vanligt som helst, men det händer.

Jag fick bara en känsla av att ts var stressad i kroppen över hennes situation och då ville jag bara säga att det troligtvis kommer stjälpa henne. Min intention var god men blev nog inte uppskattad. Ber om ursäkt för detta. 
    Att en del får kämpa med första barnet och därefter får andra barnet snabbt kan bero av tusentals orsaker. Slump, exempelvis.

Man hör talas om så många mer eller mindre märkliga historier men att försöka göra en sanning av dem är dumt. Det hjälper ju knappast att säga till en stressad människa att "stressa ner". Hade jag fått det rådet och försökt år efter år år hade jag blivit fly förbannad och ledsen.
Svar på tråden Bryter ihop