Inlägg från: Tutti frutti |Visa alla inlägg
  • Tutti frutti

Ensamstående i Jönköping

Hej! Här har du en till som kämpar nyinflyttad i länet, åker till Jönköping då och då. Har bil och bensin hehe och saknar vuxen fika/umgås-kompis.

• Tutti frutti
    asumpenut skrev 2013-10-21 21:08:34 följande:
    känner igen mig så väl! Har en son på snart 4 månader och jag flyttade till jönköping förra året i november så jag känner bara ett väldigt fåtal personer här och skulle gärna vilja lära känna fler :)

Hej! Jag flyttade hit i somras och känner typ ingen. Umgås mest med barnen. Folk verkar skriva så sällan i den här tråden. Nu är jag gravid i vecka 6 också vi kanske kunde sätta ihop en liten fika träff?
  • Tutti frutti
    asumpenut skrev 2013-10-27 12:09:50 följande:
    Jag träffas jätte gärna :)
    åh vad roligt! Vad fick dig att flytta till Jönköping? Bor du ensam, med sambo eller kanske kollektivt?

Då är vi två än så länge! Fler som vill haka? kom igen, var inte blyga nu  
  • Tutti frutti
    asumpenut skrev 2013-10-29 11:31:41 följande:
    Flyttade hit med min sambo :) han har bott här förut och har familj här. Och jag trivs så jag vill inte flytta tillbaka men har man inte ett socialt liv så blir man lite sugen på att flytta tillbaka till familj o vänner för att det är enklast så. Så nu vill jag verkligen träffa nån eller några här som man kan börja umgås med :)

Precis så känner jag med! Trivs för övrigt men det är inte busenkelt att få nya vänner i vuxen ålder. Just nu är flera gamla vänner gravida och här sitter jag "ensam" och e gravid :-/
  • Tutti frutti
    Idevide skrev 2013-10-29 20:16:17 följande:
    Hänger gärna med på fika! Låter jättetrevligt.
    kul med fler! vad har ni för halloweenplaner då tjejer? Och till den stora frågan: vilken dag är EGENTLIGEn rätt att fira halloween på?...

• Tutti frutti
    asumpenut skrev 2013-10-31 14:30:44 följande:
    Då tycker jag att vi styr upp någon fika snart :D
    JA! Förslag? hemma hos nån? på stan? monkeytown? Där kan de äldre barnen ränna runt, och det e gratis för vuxna och bebisar har jag för mig  
  • Tutti frutti

Och så blev det lite tyst i tråden igen ska vi ta tag i fikat? Synd om det rinner ut i sanden.. Vad gör ni om dagarna? Jobbar, pluggar, föräldralediga? Jag är hemma för tillfället och kan alltså vilken dag som helst typ

• Tutti frutti
    thbr skrev 2013-11-13 12:47:41 följande:
    Hejsan! Nu hoppar jag in på tråden också   Jag förstår att det är några mammor som vill träffas! Jag hänger gärna på! Har ni hunnit träffas ännu?  Jag har en tjej på snart 6 månader och en kille på 22 månader som går på dagis. Vi flyttade till stan i slutet av augusti, bor i Ljungarum. Jag skulle gärna träffas på en fika. Kafét på Klostergatan är rätt så trevligt. "Kaffepaus " tror jag det heter och där har de även en lekhörna för barnen men jag är öppen för alla idéer. 

Hej och välkommen! Vad kul med en till! Nej vi har inte träffats än. Och ts har inte skrivit på flera månader, men vi har på g att sätta ihop en fika i alla fall. Jag har inte besökt ett enda fik i Jönköping än så länge. Har inte haft nån att fika med. Sambon och jag fikar oftast hemma hehe. Jag tycker att ditt förslag på ställe verkar bra! Vad är det gör åldersnivå på lekhörnan på fiket? Mina är 4 och 5 år.
  • Tutti frutti

Hej! Av de föreslagna dagarna så föreslår jag tisdag eller onsdag måndag och fredag har jag BVC och vc tider för flickorna.

• Tutti frutti
    thbr skrev 2013-11-30 13:32:08 följande:
    Hejsan!

Jag kan ons och tors denna veckan som kommer! Hur ser det ut för er andra?
    hej! Gud vad dålig jag är på att gå in här ofta! Imorgon ska jag shoppa lite julklappar med dotter och bonusson om det inte blir storm som vissa påstår. Vågar inte ge mig ut med bil och barn och gravidmage då, även om jag har split-nya vinterdäck...
    Nästa vecka? tisdag, onsdag eller fredag? Ska på ultraljud på torsdagen med gubben min Vi är såå spända!
  • Tutti frutti

Hej alla! Vad kul att fler tittade in och vill haka. Nä, vi har inte träffats än. Inte vad jag vet i alla fall Tråden dör nästan ut emellan åt, men vi har varit nära att bestämma en träff flera gånger hehe. En sån här tråd hänger på att folk verkligen loggar in, skriver, håller tråden vid liv och faktiskt bokar in en träff! 

Jag bor med mina 2 döttrar och sambo i Hok. Barnen är 4 o 5 år. Har också en liten i magen som ska komma ut i maj Känner ingen här förutom grannen och min familj. Saknar det sociala. Flyttade ifrån min vänkrets 2 gånger. Dels när jag flyttade från Eskilstuna men sedan igen när jag flyttade från linköping till Hok.

Jag har stängt min facebook men kan tänka mig att öppna den om nån skapar en grupp åt oss där eller hur man nu gör. Ha en mysig Fredagskväll allihop! Själv ska vi slappa och äta kebab framför tv´n nu

• Tutti frutti
    Lindis85 skrev 2014-01-13 14:33:10 följande:
    Har gjort en grupp nu som är sluten. Kan ändra den till hemlig när alla hittat den.

Den heter:

"Jönköpingsgruppen"

:)

Sök på den.
    coolt! Jag ska bli medlem igen ikväll när ungarna sover!
  • Tutti frutti

Jag är inte så van med fb och kan inte komma på hur jag hittar jönköpingsgruppen.. hjälp?..

• Tutti frutti

länken funkar inte att trycka på. Blir såhär:

This content is currently unavailable
    The page you requested cannot be displayed right now. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page.
Svar på tråden Ensamstående i Jönköping