• miraklet

Ensamstående i Jönköping

Hejsan. Jag är en ensamstående mamma till tre små busar. I åldrarna 7 mån. 1,5 resp 5 år. . . Hyfsat nyinflyttad i stan.. pga att jag är mammaledig och dessutom har alla på heltid. Så är det svårt att lära känna nytt folk. Nu börjar det faktiskt kännas lite ensamt.. Så jag undrar om det finns någon som vill hitta på något någon gång.. Fika eller vad som.. de kvittar egentligen. Behöver bara vuxet sällskap. Less på alla blöjbyten och allt välling. :-P

• Svar på tråden Ensamstående i Jönköping
  • FruMa

Jag har en dotter på 3 månader. Vill gärna få mer sällskap

• FruMa

Bor i Huskvarna men tar mig ofta in till Jönköping city och sådant :)

• Tutti frutti

Hej! Här har du en till som kämpar nyinflyttad i länet, åker till Jönköping då och då. Har bil och bensin hehe och saknar vuxen fika/umgås-kompis.

• Idevide

Hej!

Känner precis på samma sätt, hänger gärna på och umgås lite och slippa vardagen. Bor med familj i Barnarp och flyttade hit i våras. 

• asumpenut

känner igen mig så väl!
    Har en son på snart 4 månader och jag flyttade till jönköping förra året i november så jag känner bara ett väldigt fåtal personer här och skulle gärna vilja lära känna fler :)

• Tutti frutti
    asumpenut skrev 2013-10-21 21:08:34 följande:
    känner igen mig så väl! Har en son på snart 4 månader och jag flyttade till jönköping förra året i november så jag känner bara ett väldigt fåtal personer här och skulle gärna vilja lära känna fler :)

Hej! Jag flyttade hit i somras och känner typ ingen. Umgås mest med barnen. Folk verkar skriva så sällan i den här tråden. Nu är jag gravid i vecka 6 också vi kanske kunde sätta ihop en liten fika träff?
  • Tutti frutti
    asumpenut skrev 2013-10-27 12:09:50 följande:
    Jag träffas jätte gärna :)
    åh vad roligt! Vad fick dig att flytta till Jönköping? Bor du ensam, med sambo eller kanske kollektivt?

Då är vi två än så länge! Fler som vill haka? kom igen, var inte blyga nu  
  • asumpenut

Flyttade hit med min sambo :) han har bott här förut och har familj här. Och jag trivs så jag vill inte flytta tillbaka men har man inte ett socialt liv så blir man lite sugen på att flytta tillbaka till familj o vänner för att det är enklast så. Så nu vill jag verkligen träffa nån eller några här som man kan börja umgås med :)

Svar på tråden Ensamstående i Jönköping