Inlägg från: tvättoman |Visa alla inlägg
  • tvättoman

Hjälp mot såriga och smärtande bröst!!

Jag hade också problem m tredje barnet, men purelan o bröstluftare hjälpte mig.

Men innan dess läste jag om nån som tipsade om att ha koksaltlösning på en bit sån där väv/tyg som man har på sår (så irriterande, kommer ej på vad det heter!!) och att hela tiden hålla detta fuktigt i BH:n. Fattar inte riktigt om personen hade nåt annat över, typ snäckor, för att inte läcka vidare fukten ut i tröjan, men detta var tydligen bra för sår på bröstvårtan. Alltså för att den aldrig torkade ut o då lättare läkte. Kanske inte så bra om man har svamp Kom jag på....

Detta är ju ngt jag läst o ej provat själv så jag kan inte förklara bättre, men du lät desperat så jag ville ändå berätta om ngt du ännu ej provat.

Hoppas det ordnar sig för er, det låter fruktansvärt med smärtan. Mitt råd är annars att sluta amma o ge flaska. Jag vet att ni provat, men nån gång måste det ju funka. Jag förstår att det är hemskt om flickan ej vill ta flaskan och att då tvinga henne, men det låter som att du har ett helvete rent ut sagt och det är inte bra för nån av er i det långa loppet.

Många kramar o lycka till!!

Svar på tråden Hjälp mot såriga och smärtande bröst!!