Hjälp mot såriga och smärtande bröst!!
Min lilla prinsessa är 8 veckor och jag har ett rent helvete med amningen/brösten. - Fortfarande!
Detta är mitt tredje barn och jag har aldrig haft så här ont i mina bröst någonsin!
Med första och andra barnet så försvann mina plågor ganska snabbt, bara efter ett par veckor.
Men nu är det hopplöst. Fortfarande blåsor och svinont inne i brösten också, mest EFTER amningen.
Det känns som att jag har ett getingbo inne i BH:n ca. 15 minuter efter varje amning och så varar det ca. 1-1,5 timme. Ibland har det varat längre, totalt upp till 4 timmar!! När väl brännandet släpper så bara "ömmar det" som att man har ett skrapsår ungefär. Det känns både ytligt i bröstvårtorna men även inne i brösten. Mest på ena sidan.
För ett par dagar sedan var jag på närmsta amningsmottagning där de tog prover för att se om jag har infektion eller svamp. Jag har redan behandlats mot svamp i 2 veckor men det hjälper inte det heller! (Både salva och tabletter) När jag var på mottagningen så kollade de även hur hon ligger vid bröstet och det ser väldigt bra ut. Hon har rätt tag, vi justerade bara lite grand och nu är allt helt korrekt enligt konstens alla regler.
Jag har testat PureLan, Bephanten, Bröstvårts salva, bröstmjölk och nu även silon (som jag givetvis tvättar bort innan jag ammar) Vidare har jag även testat att lufta brösten, bära bröstluftare från meddela samt att ha BH inlägg med silkeslen yta så att inget ska kunna skava. Men INGET hjälper!!
Det största kruxet i hela alltet är att min lilla bestämda dam VÄGRAR att ta något annat än bröstet.
Vi har provat med ALLA flaskor som finns att testa, det GÅR INTE. Hon gallskriker och spottar ut, klöks och totalvägrar. Vi har även testat kopp och med medicinspruta. Det funkar inte heller. Hon vill helt enkelt ha tutte!
Mina andra två barn har aldrig strulat med detta. De har tagit både napp och flaska hur lätt som helst. Så detta är verkligen nytt för mig.
Jag är så less på detta och helt förtvivlad för min lilla flickas skull. Jag kommer inte kunna amma henne om jag inte får bukt med mina bröst (som snart tar dö på mig). Och jag kan ju inte sluta amma för hon vägrar ta flaska.
Vad sjutton ska jag göra?????!!! Någon som har något tips?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-05 17:24
Glömde att vi även testat med amningsnapp, men den blir hon också arg på. Sist vi testade så BET hon mig!! Fastän hon inte har några tänder än så gjorde det fruktansvärt ont att bli biten kan jag säga!