Inlägg från: LinneaJosie |Visa alla inlägg
  • LinneaJosie

Är abort en big deal?!

Midnight skrev 2013-07-05 12:12:01 följande:
    Det jag stör mig på är just att man ofta glömmer bort kvinnans lidande i och med en abort. Självklart så är det från fall till fall och alla "lider" inte på samma sätt. Men många gör faktiskt det men det är nästan som tabu att prata om det. Det är faktiskt ett ingrepp i kroppen som kan orsaka mycket smärta och jobbiga känslor, men många utomstående ser inte det utan tänker bara det blev inget barn get over it.
    Mamma till en ängel

Jag upplever lite tvärt om, att det förutsätts att en abort ska bli ett trauma och att det är en jobbig upplevelse. För just mig var det ingetdera, och det verkar enligt vissa göra mig okvinnlig och kall.
  • LinneaJosie
    Midnight skrev 2013-07-05 12:34:12 följande:
    Det är inte heller rätt! Enligt min mening så är det olika i olika situationer och det är just utifrån det man som utomstående borde stötta. 
    Mamma till en ängel

Jag håller helt med dig
  • LinneaJosie
    boandersson skrev 2013-07-05 15:34:49 följande:
    Riktigt förvånad över hur vissa kvinnor verkar sakna känslor? Men det är väl det tänkandet att dem inte gör något fel att det är typ att gå till tandläkaren? Att själva ordet heter abort är ju ganska neutralt också, hade det hetat "fostermord" så hade nog fler tänkt till..

Har du själv gjort en abort? Eftersom du vet hur man ska känna tänker jag?
  • LinneaJosie
    boandersson skrev 2013-07-05 15:38:19 följande:
    Nej tack och lov har jag inte behövt att ha det på samvetet då jag tar ansvar för mitt handlande och skyddar mig mot oönskad graviditet.

Dåså. Då vet du ju inte hur det känns heller .
  • LinneaJosie
    Dragonball skrev 2013-07-05 15:58:51 följande:
    Jag också. Önskar att jag aldrig behöver befatta mig med dessa människor.

Du kan såklart börja med att sluta hänga i denna tråd, eller på FL överlag *hjälpsam*
Svar på tråden Är abort en big deal?!