Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Min sambo anser att homosexualitet är fel

Anonym (hallon) skrev 2013-07-05 21:47:02 följande:

Ja man kan faktiskt tycka det är rätt att vara homosexuell eller inte. Jag tycker inte det är att likställa med om man är blå- eller brunögd, det är inte ett val. Och ja det är ett val att utöva sina homosexuella dragningar. Vissa människor har dragningar mot att vara intim med barn. Är det helt naturligt och rätt? Nej det tycker nog inte de flesta att det är, vi brukar kalla det pedofili och det är straffbart. Jag menar inte nu att det ska vara straffbart på något sätt att vara homosexuell, men jag kan fortfaranade tycka att det både är onaturligt och fel. Jag nämnde ju dessutom att jag inte ser ner på dessa. 

Jag tycker nog att det är ganska viktigt att man har liknande/samma värderingar som man planerar bilda familj med. Det är många ställningstaganden när man förälder och jag tror det blir svårt och väldigt förvirrande för barnen om mamma och pappa inte är eniga. Dessutom kan konflikterna bli väldigt stora.  

Men vem fan bryr sig om vad du tycker om homosexualitet? Det är inte din sak att avgöra å andra människors vägnar. 
Svar på tråden Min sambo anser att homosexualitet är fel