Behöver hjälp innan jag går under
Ensammammatilltvåtjejer skrev 2014-11-05 22:36:36 följande:
Usch låter väldigt tufft det med. Ja du. Svårt eftersom vi har lite olika situation men sätt hela tiden barnen i fokus, att det är deras mående som är det viktiga och att de behöver en trygg miljö att växa upp i. Sätt dina känslor för ditt X åt sidan men poängtera att ett samarbete er emellan är omöjligt pga misshandeln. Att det är skadligt för barnen att behöva bevittna detta. Tala från hjärtat men undvik att smutskasta. Var saklig och välj dina ord. Håll dig lugn oavsett vad som händer. Jag var också tydlig med att jag vill att barnen ska ha sin pappa i sina liv och att det finns mål satta för att få med honom i behandlingen men i ditt fall så kanske det finns en risk för att barnen ska bli utsatta för misshandel med?! Och då är det förståeligt att man vill skydda dem. Men man kan ändå nämna att båda föräldrarna är viktiga för barnen. Nu hade jag ju även en hel del bevis och myndigheterna på min sida så jag behövde inte överbevisa mig i det hela. Det föll på plats så att säga. Kanske inga direkt supertips men ändå lite tankar. Önskar dig stort lycka till med allt! Kramar!