Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Behöver hjälp innan jag går under

Anonym ((Uppgiven)) skrev 2013-10-10 19:48:27 följande:

Jag har lämnat orosanmälan till soc. Inte mycket att göra just nu förutom att vänta in tingsrättsförhandling. Angående deras bonusmamma finns det noga dokumenterat från öppenvården angående hennes beteende när vi hade umgänge. Tex att hon hånler när barnen talar illa till mig och att hon ler nöjt när jag bryter ihop och blir ledsen. Att det inte är ett normalt beteende de uppvisar. Deras ord inte mina.

BUP har jag varit i kontakt med senast idag men även i somras då de ansåg att det inte var något psykiatriskt utan att vi skulle få hjälp från soc istället. I nuläget mår barnen väldigt dåligt. Skolan beskriver barnen som apatiska och tomma i blicken. Det pratas om ett sektliknande beteende. Idag får jag själv kontakta dem då efter sms av X om att de inte kommer att erbjuda samtalskontakt. Ingen har då kontaktat mig för min åsikt trots att även jag är vårdnadshavare. Efter att jag pratat med ansvarig så kommer de nu skicka en kallelse för samtal. En av alla situationer där jag inte ens blir kontaktad och blir istället förbisedd som vårdnadshavare.

Ja där finns mycket mer att skriva om saken. Det enda jag vill är att mina barn ska få må bra och ha en trygg uppväxt där de inte ska behöva välja bort en förälder. Jag vet inte hur det ska se ut i nuläget men när en dom faller så hoppas jag att vi får den hjälp vi behöver.

Hört talas om 'parental alienation'? En mycket mycket allvarlig form av psykisk barnmisshandel.

Du måste utbilda dig själv och agera kraftfullt. Och med det menar jag att du inte kan lämna saker och ting som de är. Du måste helt enkelt agera.

Barnen bör bo hos dig eftersom de hjärntvättas hos den andra föräldern. Samarbetsförsöken från din sida har inte gett någonting och situationen eskalerar bara. Därför bör du omgående skaffa dig den bästa familjerättsjuristen du bara kan och stämma pappan på boendet.
Svar på tråden Behöver hjälp innan jag går under