Inlägg från: Anonym (insatt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (insatt)

Behöver hjälp innan jag går under

Dina barn fungerar som skolboken, ts. Om mamma o pappa inte har någon kommunikation alls så måste barnen överleva i det och ofta handlar det om att tvingas ta ställning. För - emot resp förälder. Så länge inte du och pappan kan prata med varandra så kommer barnen att agera ut o må dåligt. Inte för att de inte gillar dig, utan för att de förstår det som det enda sättet att må bra ... och kanske för att de tror att pappa förväntar sig det (han behöver inte ha uttryckt det så!)

Visa barnen att du vill bli vän med pappa. Bjud hem honom, träffas på stan försök att se glad o positiv ut då du pratar om honom .... då kommer flickorna snart att förstå ....oich dra andra slutsatser!

• Anonym (insatt)
    Anonym (uppgiven) skrev 2013-07-05 18:58:02 följande:
    Jag har försökt att visa mig tillmötesgående o positiv om deras pappa. Kan säga att han aldrig skulle komma o fika el över huvud taget komma upp till dörren till mitt hem. O barnen blir väldigt stressade över att vi ens befinner oss på samma ställe. Tyvärr. Men personligen så skulle jag inte ha några problem med det o som sagt så fungerade det tidigare. Tills jag inte skulle ha ngt med dem att göra. Jag tror också att barnen känt sig tvingade att välja sida för att försöka må bra. Sen om det är utan eller med påverkan är ju svårt att säga. Jag vet bara att de inte mår bra o att deras beteende är tecken på att de inte gör det. O jag skulle göra allt bara de får må bra o lugn o ro. Jag är så rädd för att detta ska påverka deras utveckling o deras liv i framtiden. Har iaf bestämt mig för att kontakta BUP på måndag o höra deras åsikt o om de kan hjälpa oss på ngt sätt. Även fått en tid till fam rätten nästa vecka. För hur som helst så måste jag klara detta, vara stark, för det är min skyldighet som mamma. Tack för råd o tips!
    Avstå inte från att bjuda in honom för att du tror att han inte vill .... att barnen blir stressade kan beror på att de tror att det stora världskriget skall bryta ut om ni tar i samma dörrhantag. Eller fråga dem vad de är oroliga för .... och visa dem att det för din del är obefogat!
  • Anonym (insatt)

Det är ett övergrepp att låta barnen kalla hans nya för mamma och dig vid namn .... undra på att barnen mår dåligt! Och självklart är det du och pappan som skall träffas ev med barnen - inte hon (som inte är förälder!)

• Anonym (insatt)
    tessylin skrev 2013-07-06 11:12:55 följande:

Men det verkar ju som att styvmamman är den som styr mest här. Mannen kan ju ha fallit i hennes tänkesätt och intalat barnen att det bästa är om de kallar styvmamman för deras mamma. Helt absurt. Det ska väl mycket till om ett barn ska kalla någon annan för mamma. TS verkar oerhört stark som överhuvudtaget inte brutit ihop. Kanske det som är felet. I bland är det nästan bättre att visa sig sårbar. Du verkar TS som en kärleksfull mor och läget för dig och barnen är fruktansvärt. Hoppas att någon från bup kan komma era barn nära så de kan öppna sig och få fram hur de verkligen mår.
    Nej då, barn kallar lätt både dagispersonal, dagmammor och styvföräldrar för mamma - men det bör inte accepteras! Och det är upp till kloka vuxna att agera på!
  • Anonym (insatt)
    Anonym (Samma lika) skrev 2013-07-06 21:33:01 följande:

Jag vet att situationen är svår. Jag vet att soc och rätten är loja. De vill att föräldrarna ska bestämma och inte dom. Så är man mjuk och "mjäkig" så blir man överkörd, tyvärr. Det är min erfarenhet. Är du säker på din sak så kör hårt säger jag bara.
    Frågan är om soc är loja eller om du har fel uppfattning om deras mandat? De FÅR INTE bestämma hur barnen skall ha de visavi sina föräldrar. Det får bara domstolen göra. Hos familjerätt kan föräldrar få hjälpa tt träffa överenskommelser i domstol bestäms det - ibland (eller ganske ofta) mot ena föräldern vilja .....
Svar på tråden Behöver hjälp innan jag går under