• h8him

Behöver hjälp innan jag går under

Anonym (uppgiven) skrev 2013-07-04 12:04:43 följande:
    Jag betvivlar inte att hon är en bra mamma. Jag har som sagt försökt att aldrig baktala mitt X o hans nya. Jag får bara känslan av att de inte vill att jag ska finnas med i bilden. Jag har försökt att prata med mina barn väldigt många ggr, om o om igen. I fall de sagt hur de känner det, att de inte vill ha mig som mamma, att de vill bo hos sin pappa mm så har jag svarat att jag älskar dem oavsett vad de säger o gör. O att jag blir ledsen om de inte vill vara hos mig. Under utredningen var det lite lugnare o inte så mkt diskussioner. Men nu är det som sagt värre igen o barnen vill ingenting. Frågar som sajt DEM vad de vill göra men de vill ingenting. Bara vara hemma o titta på tv. Ja eller till sin pappa då. Jag känner mig som sagt helt maktlös. Jag har varit för snäll många ggr o vet att jag borde markerat för länge sedan vad som var ok eller inte. Men nu är det nog för sent tyvärr:(
    Vad säger pappan om det hela? Jag tycker det låter som om barnen har behov av att prata med någon utomstående.
  • h8him
    Anonym (uppgiven) skrev 2013-07-04 14:08:35 följande:
    Ja det låter som ett bra förslag att inte säga var exakt man ska iväg, bara det att jag inte får ut dem ur hemmet. Tvärvägrar. Isf får jag bära ut dem, spec. den äldsta. Pappan säger att problemet är hos mig. Allt fungerar utmärkt hos dem o han tycker att då är det där de ska vara. Han har inga problem. Ja jag tror också de skulle behöva ngn utomstående att prata med. Ngn som verkl kan det här. Men vem?
    BUP? Skolkurator? Någon måste de kunna få prata med som ev. kan nå dem.
Svar på tråden Behöver hjälp innan jag går under