Inlägg från: lostinspace |Visa alla inlägg
  • lostinspace

Jag förlorade min son i trafiken- 'förövaren' var hans pappa!

Mannen i fråga är inte vatten värd, men han är iallafall inte ditt problem längre. Oavsett om han erkänner eller inte så kommer du aldrig få ditt barn tillbaka i livet igen. Det bästa du kan göra är att försöka glömma att den mannen någonsin existerat för även om han inte åker fast hos polisen så är han straffad med det värsta tänkbara straffet för det han gjort i vilket fall då han alltid kommer att få leva med att han är orsaken till sitt barns död.

Hursomhelst, han är ett avslutat kapitel i ditt liv och du behöver aldrig ha med honom att göra igen.

Hur skall du då göra för att komma över det själv? Tja, det finns tyvärr ingenting att göra. Du kommer alltid att bära på din sorg och du kommer aldrig att komma över det hela och skall heller inte göra det, du har förlorat din son och ha all rätt i världen att gråta och vara ledsen och förkrossad. Däremot är det såklart viktigt att du iallafall försöker så gott det går att leva ditt liv vidare för det är inte så mycket annat du kan göra. Det hjälper inte att vara arg på pappan, det hjälper inte att gräva ner sig själv i sorg eller något annat.

Jag tror någonstans ändå att det viktigaste är att du försöker leva så 'normalt' det går ändå eftersom du måste göra det. Det kommer var tufft, men det är inte så mycket att välja på. D behöver inte tänka så mycket på framtiden heller, utan tänk på nuet istället. Du får njuta av att träffa dina andra nära och kära och du kanske har ett bra jobb att gå till med många fina kollegor. Framtiden kommer att komma oavsett vad du gör och det bästa sättet att få en bra framtid är att leva så gott man kan just nu.

Ta ett litet steg i taget och även om du får hundra bakslag, så ge inte upp!

Ta hand om dig och lycka till!

Svar på tråden Jag förlorade min son i trafiken- 'förövaren' var hans pappa!