Inlägg från: Mademoiselle |Visa alla inlägg
  • Mademoiselle

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Nej, nu när har jag börjat gå där så kommer jag att fortsätta. Det känns inte nog viktigt för att byta. Till barnmorskan kan jag lätt åka tunnelbana och till läkaren har jag åkt taxi. Jag är bara sjukskriven till den 10 oktober och därefter ska jag väl på en ny bedömning. Jag tycker inte att det har blivit bättre och jag kan inte för mitt liv förstå hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet som det är nu. Jag hoppas verkligen att läkaren låter mig få fortsätta vara sjukskriven men jag är väldigt orolig att han ska skicka tillbaka mig till jobbet nu när jag har fått vara hemma och vila upp mig ett tag. Bara att hålla tummarna antar jag.

• Mademoiselle

Än så länge har det inte varit något problem. Jag är ju sjukskriven nu men jag är rädd för att han kommer att säga att jag kommer behöva gå tillbaka och jobba. Jag hoppas verkligen att jag bara oroar mig i onödan och att det inte ska vara något problem att fortsätta vara sjukskriven för jag kan ärligt talat inte se hur jag skulle klara av att jobba nu.

• Mademoiselle

Krya på dig Vintervacker. Jag är också förkyld nu. Deppigt värre. Jag kraprar Läkerol som godis och låtsas att det hjälper.

• Mademoiselle

Jag var hos barnmorskan i morse. Min sjukskrivning går ut på fredag nästa vecka och läkaren är tyvärr på semester så jag kommer att leva i sjukskrivningslimbo i några dagar tills han kommer tillbaka och sjukskriver mig. Känns jobbigt men barnmorskan sa att det i princip var en formalitet och att det var självklart att jag skulle fortsätta vara sjukskriven. Hon sa också att hon aldrig under alla sina år hade hört om någon som hade så stora problem med sammandragningar som jag har som inte har fått sin sjukskrivning godkänd av försäkringskassan. Snacka om att det kändes skönt att höra det. Trevlig helg allihopa!

• Mademoiselle

Och nu har Försäkringskassan äntligen godkänt min sjukskrivning. Så himla skönt! Min handläggare var dock väldigt sugen på att försöka hitta sätt för mig att fortsätta jobba. Vi får väl se hur det blir med det. Rent spontant känns det i princip omöjligt att kunna gå tillbaka om det inte blir bättre.

Hur är det med er andra?

Finns det nåt intresse att skapa en Facebookgrupp där vi kan fortsätta diskutera eller tycker ni att det är bättre att prata vidare här?

• Mademoiselle

YoLo: ingen aning. Det låter ju helt tokigt att de ens ställer frågan om heltid till dig men de kanske har instruktioner om att de måste ställa vissa frågor.

Jag skulle i alla fall tycka att det var skönt med en stängd grupp på Facebook så att man kan skriva mer fritt.

• Mademoiselle

Jag håller med. Vi kanske kan skicka meddelanden till dig Vintervacker med våra riktiga namn så kan du lägga till oss som vänner på Facebook och därefter lägga till oss i gruppen (och sen kan du ta bort oss som vänner om du vill). Kan det vara nåt?

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3