Inlägg från: LinnJes |Visa alla inlägg
  • LinnJes

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Hej allihop, tänkte att jag kunde hoppa in här? Fyller 33 snart och väntar tredje barnet (många treor!), har bf 6/1. Inte direkt vår/sommar men såg att en del av er har bf lite tidigare också. :)

Har två pojkar födda dec -09 och aug -11 och även trean är en pojke. Bor i Hornstull.

Har ni någon bf-lista? :)

• LinnJes
    Y o L o skrev 2013-09-13 20:02:54 följande:

Då bor vi nära varandra. Bor i Årsta. Väntar första o är 35.
    Kul! Glad

Såg att du och Golden Robot har problem med fogarna, det har jag med... Har bokat tid hos en naprapat nu på måndag och hoppas det ska hjälpa. Vill helst kunna fortsätta plugga hela terminen. Ska ut på praktik inom äldrevården om två veckor vilket kommer bli tufft misstänker jag....
  • LinnJes

Ja det där med syskonvagn eller inte är svårt! Vi har en Phil o Ted vagn sen innan, det är 18 mån mellan våra "stora" barn så det behövdes mer då. Nu kommer yngsta sonen vara 2,5 år när bebisen kommer så kanske klarar vi oss med bräda men kommer behålla syskonvagnen ett tag och se hur det blir. Har köpt en teutonia cosmo som vi ska ha bräda till, plus att det är skönt att ha en vanlig vagn till bebisen när syskonen är på förskolan. :)

Har man ingen bil tycker jag syskonvagn behövs mer.. Sen beror det väl på hur mycket man går, hur långt det är till förskolan och hur barnet är. Svårt som sagt!

• LinnJes

Vi har ju ganska tätt mellan våra barn (18 månader mellan och så blir det 28 mellan yngsta och bebisen). Det var väl inte helt planerat, jag har fått höra sen jag var 18 att jag har svårt att bli gravid (har pco) och trodde att första var en "lucky shot". Ville ha ganska tätt eftersom det känns som att barnen har roligare med varann då, och så blev jag gravid direkt efter att jag tog ut spiralen. Så antar att jag inte har svårt längre? ;)

Denna bebis var inte heller helt planerad, åt p-piller och antibiotika samtidigt, misstänkte att jag var gravid och läste mer ingående på bipacksedeln att medicinen kan slå ut effekten av p-piller. Slutade med båda i panik, ville inte att ev. bebis skulle få fosterskador. Sen visade sig grav-testet negativt men det kan ju ta ett tag innan det syns. Skyddade oss inte under tiden och hann inte få mens, utan blev alltså gravid under den korta tid jag inte åt p-piller.

Så... Livet blir inte alltid som planerat, en del barn kommer bara när de själva vill. Sen är det ju rätt tufft att ha så tätt mellan barnen, men de är bästa vänner och har superkul med varann och är oftast snälla och leker ihop jättebra. Så tycker ändå det gått bra. :)

• LinnJes

Träning ja... Tränade massor innan jag blev gravid nu sista gången. Men nu är det inget alls. Mådde så illa i början och fick foglossning redan i vecka 9. Nu har den blivit värre plus att jag får sammandragningar om jag går snabbare än snigelfart. Plus hugg i fogen fram. Kul...

Jag pluggar till sjuksyrra, kommer ha praktik nu i sex veckor på äldreboende, är lite orolig för hur det ska gå. Men fixar jag det så går det nog bra resten av terminen också. Annars får jag sjukskriva mig. Sammandragningarna har blivit mycket värre senaste veckan, har molvärk också. Så är lite orolig faktiskt... Känns inte bra.

• LinnJes

Jag fick höra på Apoteket att strepsils är ok eftersom det endast verkar lokalt.. Så det har jag använt alla mina graviditeter!
    Krya på dig Vintervacker!

• LinnJes

Är gärna med i en Facebook grupp, är mer aktiv där än på FL. Har varit oerhört stressigt med allt på sista tiden, har läst här men inte haft ro att skriva något...

Men tror det funkar om vi skickar meddelande med våra namn till dig Vintervacker här på FL och sen kan du lägga till oss i gruppen på fejjan?

• LinnJes
    Y o L o skrev 2013-10-13 11:38:57 följande:
    Kan man inte skicka meddelande här om man är via mobil?
    Tror inte det... Rynkar på näsan
  • LinnJes

Det gick visst att skicka meddelande via mobilen, har inte testat det innan bara. :)

• LinnJes

Om du skickar din mailadress till Vintervacker som ett meddelande här på FL så kan hon säkert lägga till dig i gruppen på fejjan. :)

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3