Inlägg från: Soltussen |Visa alla inlägg
  • Soltussen

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Hallå hoppar in här jag med:). Jag är 37 och bor i Vallentuna och har en tjej som blir två i slutet av augusti och är beräknad till 30 januari. Går på mamma Mia på karlavägen, men fick tyvärr byta barnmorska då min förra bytt kontor. Själv hoppas jag på en snabbare förlossning den här gången:) .

• Soltussen

Jo, jag har en tydlig mage och har haft det i några v! Gick in i v. 11 idag, mötte en vän i v. Som undrade om jag inte borde dölja magen tills jag berättat på jobbet;), så den syns helt klart inte bara i mitt psyke;).

• Soltussen

Ska göra min kub imorgon och tar alla ev . Beslut efter det. Ska bli så skönt att få se och få graviditeten bekräftad av annat än illamående ;)

• Soltussen

Avklarade kuben igår och blev lite framflyttad, beräknas till 28 januari och risken för avvikelser var väldigt liten. Det bästa var ju att få se liten, såg ut som ett litet spöke och hjärtat klappade fint:) Fick med mig några bilder hem och nästa träff blir rul efter semestern, så mycket att se fram emot just nu:) .

• Soltussen

Har kvar min brio happy som jag hade till dottern( nu 2) och tänkte nog komplettera med en Phil and Ted dot, syskonvagn som det ser ut. Ska på rul i em så tror planeringsviljan kommer komma igång efteråt, vi har ju rätt mycket sen innan som lär återanvändas, men lite nytt ska det allt bli! :) . Vad för vagn funderar du själv på?

• Soltussen
    Vintervacker skrev 2013-09-13 09:09:16 följande:

Vi är glada - har fått svar på moderkaksprovet och bebben i magen är frisk :) Och en lite pöjk till :) 

Angående foglossning: Jag hade det ganska rejält i 6:e månaden, inte så att jag behövde kryckor men jag haltade och det gjorde rejält ont. Jag hade bältet, det hjälpte lite, men jag har hört att akupunktur ska vara jättebra? 

Oh vad härligt att det gått bra! Grattis!
  • Soltussen

Stackare som redan fått svår foglossning, själv mår jag hyfsat, magen är lite i vägen och så blir man andfådd för minsta lilla, men hanterbart. Känns som tiden börjar gå fort nu! :)

• Soltussen
    Vintervacker skrev 2013-10-11 22:51:34 följande:

Jag håller med iofs, jag läser rätt mkt i de andra trådarna för oss som ska ha barn samtidigt men skulle gärna ha ett lite mindre gäng att snacka med på FB och då vore det ju trevligt med kanske 30+arna :) Men vad säger ni andra, snacket i den här tråden är ju inte så regelbundet än...

Håller helt med:).
Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3