• Eos79

Tvillingar bf feb 2014 - Någon som vill följas åt?

kattm skrev 2013-09-02 15:57:06 följande:
    Testar på nytt, något verkar krångla när jag postar.

Vi har varit hos läkaren. Vänster sida av hjärtat är underutvecklad, och läkaren kunde inte se lungvenerna. Vi har fått en remiss till barnhjärtläkarna på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Förhoppningsvis kan de säga mer om vad som är fel, om det är något som går att operera, och om prognosen. Läkaren idag ville inte säga något alls, eftersom det är kardiologerna som har expertisen inom detta område. Eventuellt kan det vara kopplat till någon form av kromosomavvikelse, men det är inte något av de hjärtfel som är typiska för t ex Downs syndrom. Vi hoppas att vi får en tid den här veckan, och att det är något som går att åtgärda.

Vi mår jättedåligt. Vi har redan begravt ett barn, orkar inte med det en gång till.
    Ge inte upp hoppet än! Kommer också be för er lilla pojke! Hoppas ni får träffa läkarna så snart som möjligt så ni får veta mer.

Sänder en massa StyrkekramarHjärta   
  • Eos79

Kattm- Så härligt att höra att det inte var så illa som ni befarade. Väldigt glad för er skull!

• Eos79

Var på Rul idag och fick se våra små hjärtan igen. Allt såg bra ut och dom växte som dom skulle. Kollade även kön och det visade sig vara pojkar. Nu kan jag vara lugn igen när jag vet att dom mår bra. Ska bli kul att få börja handla på sig lite kläder och andra diverse prylar som behövs .

Rue- bra att du delar med dig. Vet att om man är känslig för urinvägsinfektion ska man undvika klorbad och kanske helst under graviditet.

• Eos79

Ska träffa en läkare i v26 (är i v20) och ska då diskutera sjukskrivning. Räknar med att jobba oktober ut, kommer vara i v27 när jag går hem. Det min läkare sa när vi pratade om just sjukskrivning vid ett tidigare tillfälle är ju att jag själv sen väljer om jag vill ta ut sjukskrivningen. Det är ju upp till en själv hur man vill göra. Jag har två jobb, ett som trafiklärare och det kommer jag sjukskriva mig från men sen ett administrativt jobb som jag tänker fortsätta med ett tag till efter oktober.

• Eos79

Anzz- säger också lycka till imorgon! Kul att få se dom små krabaterna igen.

Här växer magen och känner ganska väl när dom rör sig och sparkar. Såhär på kvällen när man varit igång hela dagen så är magen väldigt spänd och hård känns lite som om den skulle spricka ibland.

Var på Gekås i Ullared i helgen och handlade på mig en massa bebissaker. Känns skönt att ha så mycket klart tidigt, märker att jag känner mig tyngre och det blir lite jobbigare med magen för varje dag som går. Nu ska jag "bara" försöka få ordning på lite mer förvaring och börja göra ordning rummet som killarna ska ha.    

• Eos79

Räknar med att dom är ganska små i början så jag har handlat 3 set var och några pyjamasar i strl 44. Det mesta är annars i strl 50. Det som är svårt annars tycker jag är ju att det kommer behövas overaller och om man ska köpa det nu eller våga chansa att det finns att få tag i när dom kommer. Hur tänker ni göra? Sen är det ju vinterjacka till sig själv, kommer ju inte kunna få plats med magen i mina vanliga vinterjackorSkrattande

• Eos79

Anzz- härligt att allt såg bra ut på Rul! Förstår att det var en enorm lättnad.

Var i Ullared i helgen och hittade en massa bra grejer bl.a. små åkpåsar som passar perfekt till liggdelarna i vagnen

• Eos79

Jag väntar enäggs och har en tunn skiljevägg på ca 1mm. Har hittills inte gått på fler ul än vanligt men ska nu igen 8/10 kommer då vara i v.24. Efter det vet jag inte hur täta ul det blir men det kanske beror på hur dom växer och mår i magen. 

• Eos79

Välkomna alla nya! Kul att vi blir fler o fler i trådenSkrattande

20+6 idag. Mår bra men ser fram emot att gå hem sista oktober, har haft det i planeringen ganska länge. Ska träffa läkaren den 23/10 och jag hoppas på att det inte ska vara några problem med sjukskrivning. Jobbar som trafiklärare och sitter i bilen hela dagarna vilket inte är helt bekvämt. Känner också att det påfrestar kroppen ganska mycket dom dagarna jag undervisar på halkbanan och sitter i bilen och sladdar runt då sparkar det rejält i magen efteråt och magen känns spänd och hård. 
    Även fast jag mår bra och inte har gått upp mer än ca 3 kilo så märker man att det är en stor påfrestning att vara gravid med tvillingar. Lätt att glömma och bara köra på. Märkte det efter att ha storstädat huset idag....sammandragningar och ont i ländryggen som följd. 

• Eos79

Anzz- Jättefin mage! Kul att se hur mycket den växt sen v.12

Jag har inte ett enda foto taget på magen än så det är väl hög tid att börja fotaGlad  

Svar på tråden Tvillingar bf feb 2014 - Någon som vill följas åt?