Tvillingar bf feb 2014 - Någon som vill följas åt?
Hej!
Vi väntar tvillingar via ivf med bf januari 2014. Vi satte tillbaka ett fruset embryo som delat på sig och bildat två foster.
Hej!
Vi väntar tvillingar via ivf med bf januari 2014. Vi satte tillbaka ett fruset embryo som delat på sig och bildat två foster.
Ja det blev en verklig överraskning för jag trodde inte det kunde ske. Nu har vi börjat landa i tanken att det faktiskt ska bli två.
Jag är i v10+1 och längtar till nästa ul som vi ska göra 29/7. Vet ju att risken fortfarande finns att båda inte klarar sig.
Mår också illa och är väldigt trött. Mådde illa även under min förra graviditet men såhär trött kommer jag inte ihåg att jag var. Nån foglossning har jag inte kännt av än hoppas jag blir förskonad från det även denna gång. Har förstått att det är väldigt besvärligt.
Någon som kan lägga till mig på BF-listan? 2/4. Hoppas också att det blir 2014 bebisar Jag och min man har diskuterat dethär med KUB och kommer välja att göra det. Är 34år och vi gjorde kub när vi väntade våran dotter 2010 och fick då ett resultat som visade liten risk. Men om det nu visar en ökad risk vet jag ej om jag är beredd att gå vidare med fostervattenprov. Finns ju som sagt en större risk för missfall eftersom man måste göra två prov. Svårt att ta ställning till och hur ska man tolka mätningarna? Förra gången tog vi inte reda på kön men jag var väldigt övertygad då att det skulle bli en tjej. Denhär gången vill vi veta kön och jag tror på tjejer. Vet ju att det är enäggs. Hoppas få veta på ul 29/7. Ska träffa läkaren på torsdag och hoppas att allt ska vara ok. Mste säga att jag är mer orolig denna graviditet än förra. Kanske inte så konstig egentligen.... Är i v 11+4 och magen syns ganska väl, helst på kvällen. Hade några kilon extra denna gång plus andra graviditeten så magen började puta ut ganska tidigt. Dom flesta i vår omgivning vet om att vi väntar tvillingar.
Det slog mig just -vad skrev jag egentligen för datum...och det blev ju helt fel. Ska vara 2/2. Ursäkta! Lite för trött ikväll tror jag....
Tack majken30 för det positiva och peppande inlägget! Håller med....Heja oss och våra små!!
Eliezer4, nu längtar jag ännu mer:). Vi hade egentligen fått en läkartid i början av augusti efter ultraljudet vi ska göra på måndag men vi åker utomlands nästa v så bm ville vi skulle träffa läkaren innan vi åkte. Det är jag glad för.
Vi ska göra KUB test på måndag, hur kommer ni andra göra?
Gokväll alla blivande tvillingmammor!
Vi har idag varit på ultraljud och sett våra små liv fara runt i magen. Vilken lycka att äntligen få se dom igen! Såg ut som dom hade det bra i magen. Mätningarna visade en liten skillnad på storleken mellan 1:an och 2:an men det var normalt. En tunn skiljevägg hittades mellan dom vilket också var normalt när det är enäggstvillingar. Vi gjorde även kub test idag som visade en låg risk vilket kändes väldigt skönt.
Imorgon åker vi till Mallorca en vecka och har varit lite orolig över hur det skulle se ut idag och vad vi skulle få för resultat. Men nu känns allt bra och jag hoppas kunna njuta av lite sol och bad.