• Anonym (panikångest)

misshandel

Mitt barn kommer ständigt hem från vistelse umgänges föräldern att han blivit misshandlad på något sätt nu vid senaste umgänge kommer han hem säger att förälderns åh dennes nya partner stryper mitt barn? soc säger vi kan inget göra vi har gemensam vårdnad men nu har de eskalerat när har barnet rätten på sin sida att säga nu vill jag inte bo hos denne föräldern mera? vad ska ja göra? håller ja barnet hemma så kommer han påpeka avtalsbrott osv osv åh risk för att polisen kommer för att hämta men seriöst ungen blir misshandlad e ja dum som vägraar lämna ifrån mej mitt barn? HJÄLP VAD SKA JA GÖRA,
    barnet ahr uttryckt sej när vi va på en mini semester hit vill ja flytta hit hittar inte .... mej hit kan inte dem göra mej illa?=:(

• Svar på tråden misshandel
  • Anonym (soc)

Hur gammalt är barnet och kan du se några märken på barnet när barnet kommer hem?
    Är ni eller har ni tidigare varit i Tingsrätten ang. vårdnad/boende/umgänge?

• Anonym (panikångest)
    Anonym (soc) skrev 2013-07-02 13:38:08 följande:
    Hur gammalt är barnet och kan du se några märken på barnet när barnet kommer hem?
    Är ni eller har ni tidigare varit i Tingsrätten ang. vårdnad/boende/umgänge?
    Finns inga märken åh en en kompis har vart i samma sitts, barnet är nu 6år, h*n visade precis hur dem hade gjort åh så säger h*n föräldern tar jäätttte hårt så ja får ont och bonus föräldern tar inte lika hårt :( H*n är 6år en 6åring ska inte känna till en sån sak va de e för nått :( nej har inte vart i tingsrätten men blev nästan uppmanad till att ta de ditt vid tidigare händelser,:( soc gör inget famrätten  håller ja på att jagar än en gång, då vår kontakt vi haft innan slutat :( får ont i magen mitt barn vill inte åka dit är jätte lessen när h*n ska dit ringer hem varje dag åh säger jag vill prata hela dagen/natten me dej jag vill kjommma hem då värkker de i mitt hjärta :( samt föräldern bråkar om ja är 15min för tidigt åh den andra kan komma vid 4tillfället 1½timme för tidigt åh de ÄR OKEJ? NEJ Men jo enligt denne :(
  • Anonym (soc)
    Anonym (panikångest) skrev 2013-07-02 13:44:57 följande:
    Finns inga märken åh en en kompis har vart i samma sitts, barnet är nu 6år, h*n visade precis hur dem hade gjort åh så säger h*n föräldern tar jäätttte hårt så ja får ont och bonus föräldern tar inte lika hårt :( H*n är 6år en 6åring ska inte känna till en sån sak va de e för nått :( nej har inte vart i tingsrätten men blev nästan uppmanad till att ta de ditt vid tidigare händelser,:( soc gör inget famrätten  håller ja på att jagar än en gång, då vår kontakt vi haft innan slutat :( får ont i magen mitt barn vill inte åka dit är jätte lessen när h*n ska dit ringer hem varje dag åh säger jag vill prata hela dagen/natten me dej jag vill kjommma hem då värkker de i mitt hjärta :( samt föräldern bråkar om ja är 15min för tidigt åh den andra kan komma vid 4tillfället 1½timme för tidigt åh de ÄR OKEJ? NEJ Men jo enligt denne :(
    Har du gjort en anmälan om oro att barnet far illa hos pappan? Har du polisanmält? En polisanmälan kan innebära att polisen vill prata enskilt med barnet om händelserna. Men det är väl okej?
  • Anonym (panikångest)
    Anonym (soc) skrev 2013-07-02 13:51:36 följande:
    Har du gjort en anmälan om oro att barnet far illa hos pappan? Har du polisanmält? En polisanmälan kan innebära att polisen vill prata enskilt med barnet om händelserna. Men det är väl okej?
    HAR Gjort detta utan en polisanmälan, grejen e den att föräldern har alltid vart ute efter att bråka me mej så h*n har kastat soc anmälan på soc anmälan mot mej, men kommit ingenstans me dem nu e de igång igen, till efter sommaren nån gång åh ja har regelbunden kontakt med soc och berättar allt va som händer barnet berättar även allt för dagis personalen, men KAN Jag vid en polisanmälan låta bli att släppa mitt barn till umgänges föräldern?e de det som krävs för att ja ska få hålla mitt barn hemma i trygg miljö
  • fågelkatten

Du är i en fruktansvärd sits och jag blir så arg på socialen när de inte tar sitt ansvar och hjälper dig och utreder situationen. GE DIG INTE!! Om socialsekreteraren du har inte vill hjälpa dig vänd dig till en annan om möjligt. Och om du inte gått till polisen måste du gå dit och göra en anmälan, situationen måste på något sätt utredas.
    Du behöver någon att tala med, någon som stödjer dig igenom förloppet.  Kan du ta ett samtal med dagispersonalen, om jag förstår dig rätt har ditt barn även uttryckt saker för dom? Om så är fallet har du kanske ett vittne där?

Ring BRIS Vuxentelefon, tror du kan samtala med någon där om detta. De har telefon tid mellan 10-13
    077-150 50 50 www.barnperspektivet.se/ta-kontakt/kontakta-bris

• fågelkatten

Och om ditt barn kommer hem med blåmärken måste du genast gå till polisen och fota dem så du har bevis! Försök också, även fast det är svårt, att ta reda på vilka rättigheter du har enligt lag. Jag tror att socialtjänsten är skyldig att hjälpa dig och utreda situationen. Det är bra att studera lagen så man vet vilka rättigheter man har. Och ring Bris, som jag skrev om i tråden ovan, för att få stöd och råd.

Jag känner verkligen med dig, fortsätt kämpa!

• Anonym (soc)
    Anonym (panikångest) skrev 2013-07-02 13:56:39 följande:
    HAR Gjort detta utan en polisanmälan, grejen e den att föräldern har alltid vart ute efter att bråka me mej så h*n har kastat soc anmälan på soc anmälan mot mej, men kommit ingenstans me dem nu e de igång igen, till efter sommaren nån gång åh ja har regelbunden kontakt med soc och berättar allt va som händer barnet berättar även allt för dagis personalen, men KAN Jag vid en polisanmälan låta bli att släppa mitt barn till umgänges föräldern?e de det som krävs för att ja ska få hålla mitt barn hemma i trygg miljö
    Skilj på vad föräldern har gjort mot dig och det som barnet påstår händer. Det är svårt för soc att veta vad som är vad om ni håller på och bråkar och anmäler varandra.
  • Anonym (panikångest)

Denna misshandeln har pågått mot mitt barn,
    jag blir dagligen trackaserad av mitt x men undviker i samråd från soc att svara  endast kontakt vid hämtning och lämnning ska de vara,
    va som pågår där eller hos mej är upp till mej när barnet är hos mej och hos xet samma sak dr, MEN NÄR mitt barn kommer hem åh blivit misshandlat blir jag arg, finns ingen anledning tilla tt de skulle vara ett påhitt..... då exet tidigare gjort saker även om mej,

Svar på tråden misshandel