Flytt med barn
Anonym (Livsval) skrev 2013-07-02 12:58:08 följande:
Ja, nog är det så, men man måste ju tala för sin sak - hade jag inte gjort det och förklarat mina motiv hade jag inte haft något alls här att göra, ex. "jag vill flytta med barnen vilket innebär att den andra föräldern tvingas ha dem mindre - vad tycker ni jag ska göra". Vad ger eg. någons rätt om man inte förklarar sina motiv, fördelar/nackdelar? Hade ju också kunnat skriva att pappan var en skitstövel om jag bara ville ha enkelriktade svar. Det är inte det att jag inte redan vet att jag BORDE bo kvar för pappans skull, frågan är bara hur mycket man ska driva för sin egen lycka eller inte i fråga om barn när vi är de som har makt att bestämma över dem. Vilken uppväxt man ger dem etc. både i fråga om miljö och umgänge. Äh antar jag redan vet. Man blir tvungen att dra den där nitlotten - igen. Förbannat synd bara för det råkar alltid vara kvinnor som viker sig, hamnar i ek. underläge. Stannar jag vinner han allt och jag sitter med lägenhet med balkong på sin höjd och hos pappan bor de kvar i huset med trädgård och alla möjligheter... Barnen vinner såklart på det att de får träffa oss bägge lika mkt. Det är väl alltid det som väger tyngst.Men du. Att du ångrar dina livsval är väl varken ditt ex eller barnens fel? Av med offerkoftan liksom. Om du konsekvent åsidosatt din vilja tidigare är det ett olyckligt val du gjort, och inget som någon annan ska lastas för. Kvinnor sitter ofta i sina kvinnofällor av helt fri vilja.