Flytt med barn
Låter pappan dig ta barnen med i en ev. flytt?
Låter pappan dig ta barnen med i en ev. flytt?
Äntligen, tack jag behöver verkligen få vinklar där det inte bara hackas. Nej, exet vill verkligen inte flytta från sin villa. Jag sitter här och har egentligen hela tiden vetat att jag inte kan göra så, ta barnen och flytta och jag vill så gärna satsa på livet på gården, har hela tiden velat det och det är en stor del till varför vi har delat på oss, att vi har olika värderingar, jag är lantis med ett arv jag vill förvalta och leva i, han är och han är stadsbo och född i lägenhet. Jag har haft en otrolig uppväxt med frihet och djur vilket jag vill mina barn ska få uppleva, inte så många sådana tillfällen kvar då så få bönder satsar i dag. Men tänker också att det kanske kommer en tid då det ändå blir så. Alternativt att jag försöker lägga mesta möjliga tiden där och bo kvar i staden. Men - skolan och omgivningen i staden är inte så trevlig och det är också en anledning till min önskan att flytta för barnen ska få det bättre så. Mina nära argumenterar att - kan inte han lika gärna flytta nära dig? Ni har väl lika rättighet? Varför ska du tvingas bo där du inte vill? Lätt att dras med i snacket hos de likasinnade. Och man får nog bara vänta in en bättre situation där de själva kan bestämma om de vill flytta till gården. Men förutsättningarna kan vara annorlunda då för det ligger ju långt fram i tiden. Jag vänder och vrider men hamnar ändå i samma slutsats, jag kan antagligen inte flytta om jag vill ha barnen vv.