frappa skrev 2013-07-21 23:03:50 följande:
Säger inte dig personligen, men många är det och till stor del av dessa är tjejer.
Jag har svårt att förstå Svenska tjejer ska känna sig hotade av de få Thaitjejerna som vi har.
Jag haft tillfälliga förbindelser med Thaitjejer i Sverige, och varit fantastiska människor.
Hade gärna parat upp mig med någon dom, om jag nu inte hade varit i fasen att inte binda mig.
Och här ska vi även tillägga, att det inte handlar om att de ska få komma till ett "bättre" land eller något annat ekonomiskt.
Ogillar den generalisering som vissa presterar här.
Visst finns det äckelgubbar, och gemensam utnyttjning av varandra existerar, men man ska inte sätta det som "så här är det".
Polare har en Thaitjej, hon jobbar på samma jobb som han och tjänar fina pengar.
Hon är väl utbildad och hade det helt okey i Thailand, men kärleken förde henne till Sverige.
Och han är ung och välvårdad utan problem med att få tjejer.
Skriver allt detta pga all jävla generalisering om tjejer från andra länder som att dom är gold diggers och killarna kräk.
Fattar inte varför vissa känner sig hotad av Thaitjejer, för dom säger ju det är äckelgubbar.
Vill dom ha äckelgubbar?, eller blir man äckelgubbe när man har en Thaitjej?
Har lite svårt att tro att många svenskor känner sig hotade av Thaitjejer.
Fattar inte varför de skulle känna sig hotade?
Svennebrudarna har ju i de flesta fall redan ratat det Thaitjejerna uppskattar.
Jag har inte träffat någon sådan tjej i alla fall. Tvärtom tycker även jag och de att Thaitjejerna är snälla och söta.
En del tycker synd om dem och så även om den udda mannen.
Visst finns det undantag när det gäller svensk man och thaibrud (behöver inte vara oattraktiv man med ekonomisk utsatt thai).
Därför blir vi glada när de finner varandra och verkar lyckliga eftersom den svenska kvinnan i regel inte kan behaga vissa typer av män.
Generaliseringar finns alltid hos människor som är svårt att komma undan.