Anonym (farang) skrev 2013-07-07 13:39:23 följande:
Men du generaliserar ju visst, du säger ju att "normala" männen tillhör undantagen. Varför skulle det vara så? I alla andra samhällsgrupper är det ju de "konstiga" som är undantagen.
Finns säkert lika många "normala" svenska män med thaitjejer som det finns "konstiga". Kanske är det så att de "normala" flyttar istället ner till Thailand och bor där?
Jag tillhör de "normala" svenska männen med thailändsk flickvän och jag tror faktiskt inte jag vill hon skall flytta hit.
Ja på så sätt kanske jag generaliserar men det är ju utefter min och en del andras erfarenheter.
Jag tycker mig i alla fall se att det till ca 70% är de udda männen som har Thaikvinnor.
Och de verkar lyckliga (de flesta).
Jag älskar att se att hon gjort honom lycklig då han oftast har levt singel i åratal.
Älskar att se henne nöjd och lycklig då han sätter henne på pidestal och ser till att hon mår bra.
Tänker bara lite att udda med udda, fula med fula, snygga med snygga, akademiker med akademiker, hippies med hippies...................
Undrar bara om han försökt att skaffa sig en svenska som spelar i samma liga som han själv?
Finns ju märkliga svenska kvinnor också.
Eller är det rent av så att svenska kvinnor är så kräsna att inte ens udda och konstiga män duger åt henne när hon själv är likadan eller tvärtom?
Dvs han får inte ens en udda svenska och tvingas då leva ensam eller skaffa sig en snäll och tacksam Thaibrud.
I Sverige tror jag alla raggar efter det allra bästa i stället för att nöja sig.
1:an jagar 3-poängaren, 3-poängaren jagar 5-poängaren, 7-poängaren vill ha 10:an osv.
Därför har nog Sverige så många singlar tror jag.
Sedan skall vi lägga till status, självförtroende, jobb, vänner, utbildning, karisma, utstrålning, spännande fritid, livserfarenhet osv.
Vissa Thaitjejer kanske inte ens tänker på att en man skall ha alla dessa egenskaper.
Tror att de är nöjda med att han har ett jobb och inte dricker.