• pluvdo

Hur många flaskor till nyfödd?

Jag hade en flaska i början (en MAM, storlek mindre.) Sedan när han börjat äta mer så köpte jag en större flaska och använde den istället. Sedan tyckte jag att den använts så mycket, så jag köpte en ny. Men slängde inte den gamla, utan använde båda två plus att jag använde den mindre nappflaskan till vatten och så. Senare hade han en liten och en stor Esska-flaska till dricka istället för de var billigare.

Nog för att det kanske hade varit smidigare med flera flaskor för att inte behöva diska efter varje användning, men samtidigt så är, eller i synnerhet var, jag sådan att om det finns flera flaskor att använda så använder jag alla dem och sedan står jag ändå i slutändan där och har ingen ren flaska. Då är det bättre att ha en eller två som man sedan rengör så fort som möjligt, istället för att ha flera som sedan står och är skitiga länge innan de diskas.

Men om man har en bra diskrutin och man diskar alla flaskor man använt varje dag så kanske det är bra med flera, vad vet jag. Samtidigt så känns det som att det blir lite överflödigt då. :)

Svar på tråden Hur många flaskor till nyfödd?