Somnar med välling- hur gör ni med tandborstning?
Vi borstar tänderna efter vällingen, gör man det som rutin, så brukar de somna lätt ändå. Annars ligger ju välling i munnen hela natten, och tandborstningen innan är meningslös.
Vi borstar tänderna efter vällingen, gör man det som rutin, så brukar de somna lätt ändå. Annars ligger ju välling i munnen hela natten, och tandborstningen innan är meningslös.
Mia 83: Men man måste ju inte låta dem somna med flaskan. Man väljer ju själv vilken vana man skapar, och att somna med vällingflaskan är ju inte bra för tänderna.
Mia 83: Jo självklart har jag förståelse att barn är olika Funkar det inte så funkar det inte! Men det är ganska vanligt att barn får hål i sina mjölktänder, och då blir de permanenta tänderna också sämre har jag hört.
Jag menar inte att man ska följa tandborstningen slaviskt, men att aldrig borsta efter vällingen tycker jag är fel. Om din dotter somnar med vällingen då och då så är ju det ingen fara
Koviktare: Min stora tjej har slutat med napp.
Min lilla tjej vägrar ta napp...men hon har inte börjat med välling än
Koviktare: Menar du min tjej när du pratar om treåring? Självklart är det lättare att säga till en treåring att borsta tänderna - men hon har ju inte alltid varit tre år
Håller med Bias Dad, alla gör som de själv vill. Det finns ju mycket värre bovar än välling för tänderna.