Somnar med välling- hur gör ni med tandborstning?
Våran lille kille somnar när han äter sin välling i sängen. Alltså måste vi borsta hans tänder innan sängen.
Hur gör ni andra?
Våran lille kille somnar när han äter sin välling i sängen. Alltså måste vi borsta hans tänder innan sängen.
Hur gör ni andra?
Om barnet somnar med flaskan finns ju inte så mkt att göra. Huvudsaken är att man då borstar tänderna innan och att vällingen är osötad (vilket alla är?).
Han lär ju växa ifrån det ngn gång.
Vi borstar tänderna efter vällingen, gör man det som rutin, så brukar de somna lätt ändå. Annars ligger ju välling i munnen hela natten, och tandborstningen innan är meningslös.
bustjejen
Men det kan ju bli krångligt om man ska väcka ett barn som redan somnat med flaskan i munnen.
Mia 83: Men man måste ju inte låta dem somna med flaskan. Man väljer ju själv vilken vana man skapar, och att somna med vällingflaskan är ju inte bra för tänderna.
Vi gör precis som ts. Just nu funkar inget annat..
Jag ger Alice välling sittande i köket, som vilket mål som helst. I köket äter man, på toan borstar man tänderna och i sängen sover man. Förstår inte varför man måste äta välling i sängen? Äter ni själva kvällsmat i sängen?
Hm, det där lät bryskt, det var inte meningen. Men jag fattar inte varför man måste äta i sängen?
Mina killar somnar också med flaskan i sängen, tandborstning tar vi innan vi lägger oss, och direkt efter frukost på morgonen. Killarna vill ha sin välling i sängen och inte äta den i soffan med oss.
Min lilla ar over ett men vi gor precis som TS.
Har heller inga alternativ for tillfallet pa grund av olika svarigheter!!!
Linda1976
Min tjej somnar med flaskan ibland, dock sällan. Hon äter INTE i sängen utan i min famn i soffan.
bustjejen
Alla barn låter sig inte styras på det sättet. De ggr min tjej har somnat med flaskan hade jag inte kunnat väcka henne om jag så ville.
Nej, man måste ha lite förståelse för att alla barn är olika också.
Vi borstar tänderna efter gröten och innan välling. Ska vara helt ok....inget socker i vällingen ju.