Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

När är man för gammal att skaffa barn?

Pandamamma79 skrev 2013-06-20 23:28:01 följande:
    Är man över 40 och skaffar ett barn (alltså man har inga barn sedan innan) då är man för gammal.

Har man barn sen innan eller skaffar fler så är det ok efter 40 tycker jag.

Egen erfarenhet!

Det var en mycket märklig slutsats måste jag säga.
  • Queenie70
    EbbaStina skrev 2013-08-18 13:02:06 följande:
    Du är 47 va om jag räknat rätt? I mina ögon är det på tok för gammalt. Min gräns går vid 40 MAX. Om du blir gravid nu ( vilket kanske inte ens är troligt) så föds barnet när du är 48. Barnet kommer att ha en mamma som är 58 när det är 10! Pinsamt skulle jag tycka att ha en mamma som är så gammal. Jag är 35 och min mamma är 58...

Pinsamt är väl snarare att nån så gammal som dig på allvar uttalar sig om

Nån annans barnalstrande utifrån nån slags pinsamhetsfaktor. Med DET som kritierie så borde du nog inte alls ha skaffar barn innan du mognat på dig lite för med en sån mamma skulle jag då ha skämts ögonen ur mig. Dina åsikter är betydligt pinsamnare än nån ålder kan vara.
  • Queenie70

För gammal (eller för ung för den delen) är man när man inte längre förmår att ge ett barn det som ett barn behöver i form av basal omaorg, trygghet, stimulans och utveckling. Finns inget som tyder på att en 58 åring skulle vara sämre att ge dessa saker till en 10 åring än vad en 38 åring skulle vara, utifrån just åldern.

Svar på tråden När är man för gammal att skaffa barn?