ZandraClaesson skrev 2013-06-25 17:56:18 följande:
Skönt och veta att man inte är ensamtast i världen med detta och underbart och veta att ni fick era barn tillslut :) Jag är säker på att det kommer tillslut men när vännerna får barn bara av att titta på sin sambo så blir man ledsen. Man undrar lite vad man gjort för att få detta straffet. Min son har blivit storebror för andra gången på 2,5år nu på sin pappa sida och han är så stolt och han frågar när jag ska skaffa en bebis. hehe
Tack så mycket och grattis till två fina barn :)
Du är inte ensam tyvärr men folk i allmänhet vågar/orkar inte prata om det! De få jag träffat som också drabbas av detta skäms och tror att det är deras fel men så är det ju inte. De vågar inte erkänna att deras kroppar inte kan skapa ett nytt liv som om det var något skamligt!
Du har inte gjort något fel för att drabbas av detta!!! Du får aldrig tänka så!!!
Efter mitt 3:e missfall lyckades jag övertala mig själv att anledningen till alla missfall var för att de jag förlorade var helt enkelt inte det barn jag skulle få. Något var fel på det barnet och istället för att jag var tvungen att gå en hel graviditet så löste kroppen det med en gång. Detta hjälpte mig enormt mycket. Dock måste jag erkänna att vid missfall 11 ungefär tänkte jag tanken:
- Okej, nog för att det kanske är något fel på barnet men någon leverfläck kan vi leva med
Hoppas ni lyckas snart men glöm inte att det inte är ditt eller killens fel!!!