• Geléhallon89

6missfall o ett MA

Fler som gjort tester m,m och dem inte hittat något fel på er eller mannen? 
    Vi har försökt i nästan 2,5år .. Jag har en son sedan innan som är 5år och med hans pappa fick vi efter sonen 5missfall och med min nuvarande sambo har jag fått 1missfall och ett MA i vecka 10.

Känns så frustrerande o visst är jag ung ( 24år)  men min sambo är 28 och vill så himla mycket ha ett eget barn. Men känns inte som att man får någon hjälp alls. Det enda va att jag fick ta proverna och spolas och va med i en studie där dem vill ge mig placebo tabletter. :/  Visst det kanske funkar o bli lurad va vet jag men det tar ju nästan 1år imellan graviditeterna och missfallen är tidiga så hinner ju knappt regagera. :/ 

fler som har de som oss o känner som mig?  

• Svar på tråden 6missfall o ett MA
  • Geléhallon89
    Emmahedblom skrev 2013-06-19 19:18:52 följande:
    Vad är MA?
    missed abortion, när fostret dött men kroppen inte förstått det. så jag gick gravid i flera veckor utan att igentligen vara gravid :/
  • Geléhallon89
    ZandraClaesson skrev 2013-06-19 19:27:28 följande:
    missed abortion, när fostret dött men kroppen inte förstått det. så jag gick gravid i flera veckor utan att igentligen vara gravid :/
    konstigt det lät. hehe men man har symtomen o allt kvar :/
  • sommarblomman81

Hej
    Det är fruktansvärt det du behöver gå igenom gång på gång. Där spelar ju faktiskt inte åldern någon roll! Jag hoppas att du snart får ditt efterlängtade barn.

Jag är lite nyfiken på den där studien du fått ingå i. Är det i Borås? Ev ska jag oxå få ingå där och undrar lite vad det innebär. För oss händer ju inget för än efter sommaren eftersom vår ivf klinik stänger några veckor. Så jag får vänta ett tag innan jag får veta mer om det.
    Visste du vilken sorts tabletter du fick? Fick du bara lite tabletter eller var det något mer som var skillnad då du ingår i studien?

• halvbonden

Jag har skrivit om det förut men om det är studien i Borås du menar, med Lennart Blomqvist, så har ju två tredjedelar av alla kvinnorna blivit gravida efter att ha varit med i studien. Och lika många av kvinnorna som fått låtsaspillrena som de som fått Trombyl har blivit gravida, för studien handlar ju om omhändertagandemetoden, att man känner att någon bryr sig, att man får regelbundna kontroller och att man får ett telefonnummer som man kan ringa när som helst på dygnet.
    Det är det som man tror hjälper, inte pillrena.

• Geléhallon89
    halvbonden skrev 2013-06-24 16:23:34 följande:
    Jag har skrivit om det förut men om det är studien i Borås du menar, med Lennart Blomqvist, så har ju två tredjedelar av alla kvinnorna blivit gravida efter att ha varit med i studien. Och lika många av kvinnorna som fått låtsaspillrena som de som fått Trombyl har blivit gravida, för studien handlar ju om omhändertagandemetoden, att man känner att någon bryr sig, att man får regelbundna kontroller och att man får ett telefonnummer som man kan ringa när som helst på dygnet.
    Det är det som man tror hjälper, inte pillrena.
    Ja det är det, jo att man ska tänka positivt. Tender,love and care som han säger. Det gjorde jag dem två första åren men efter ett flertal missfall så är det inte så lätt. Och innan jag fick mitt MA hade de gått ett år sedan jag träffade Lennart eller hade hört av honom och jag hörde senare av mig till honom och fick komma på vul. Aja jag vet inte. Man tröttnar, men ringde honom o ska dit på fredag för att kolla mina ägglossningar. 
  • Tirem

Åh, det kunde varit jag som skrev detta inlägg för något år sedan! Lider med dig så enormt mycket!

Önskar jag kunde hjälpa dig men har ingen aning om hur ni ska lyckas.

Har som sagt gått igenom exakt samma sak och har tillslut, efter 14 MF och 1 MA, två helt underbara och otroligt efterlängtade barn. Inget fel hittades på någon av oss och som barnmorskan sa, det kanske bara är så att ni helt enkelt inte är kompatibla med varandra... Vi har motbevisat henne två gånger och dt var jäkligt skönt!

Jag önskar er all lycka och hoppas så att ni lyckas...

• Geléhallon89
    sommarblomman81 skrev 2013-06-20 05:03:43 följande:
    Hej
    Det är fruktansvärt det du behöver gå igenom gång på gång. Där spelar ju faktiskt inte åldern någon roll! Jag hoppas att du snart får ditt efterlängtade barn.

Jag är lite nyfiken på den där studien du fått ingå i. Är det i Borås? Ev ska jag oxå få ingå där och undrar lite vad det innebär. För oss händer ju inget för än efter sommaren eftersom vår ivf klinik stänger några veckor. Så jag får vänta ett tag innan jag får veta mer om det.
    Visste du vilken sorts tabletter du fick? Fick du bara lite tabletter eller var det något mer som var skillnad då du ingår i studien?
    Ja det är frustrerande i längden och speciellt när dem helatiden säger att det inte är något fel på mig. Jag tränar och äter nyttigt vad mer kan man göra? :/  Aa det är i borås, det handlar om Tender, Love and Care. Tänka positivt  helt enkelt. Man får även ta massa prover. Jag fick fylla 13 rör med blod och sambon 2-3st. Mina och hans prover visade inga fel alls. Sen får man göra ett  vul och titta så allt ser bra ut. Tabletterna fick jag aldrig då vi aldrig hann med det innan han såg att jag hade ett MA. 
    Man får inte veta inte ens läkarn vet om man får socker piller eller riktiga piller. det får man veta efter graviditeten tror jag.  

Okej drygt och vänta. jag hatar sånt heh :P
  • Geléhallon89
    Tirem skrev 2013-06-25 17:41:44 följande:
    Åh, det kunde varit jag som skrev detta inlägg för något år sedan! Lider med dig så enormt mycket!
    Önskar jag kunde hjälpa dig men har ingen aning om hur ni ska lyckas.

Har som sagt gått igenom exakt samma sak och har tillslut, efter 14 MF och 1 MA, två helt underbara och otroligt efterlängtade barn. Inget fel hittades på någon av oss och som barnmorskan sa, det kanske bara är så att ni helt enkelt inte är kompatibla med varandra... Vi har motbevisat henne två gånger och dt var jäkligt skönt!

Jag önskar er all lycka och hoppas så att ni lyckas...
    Skönt och veta att man inte är ensamtast i världen med detta och underbart och veta att ni fick era barn tillslut :)  Jag är säker på att det kommer tillslut men när vännerna får barn bara av att titta på sin sambo så blir man ledsen. Man undrar lite vad man gjort för att få detta straffet. Min son har blivit storebror för andra gången på 2,5år nu på sin pappa sida och han är så stolt och han frågar när jag ska skaffa en bebis. hehe  

Tack så mycket och grattis till två fina barn :)
  • Tirem
    ZandraClaesson skrev 2013-06-25 17:56:18 följande:
    Skönt och veta att man inte är ensamtast i världen med detta och underbart och veta att ni fick era barn tillslut :)  Jag är säker på att det kommer tillslut men när vännerna får barn bara av att titta på sin sambo så blir man ledsen. Man undrar lite vad man gjort för att få detta straffet. Min son har blivit storebror för andra gången på 2,5år nu på sin pappa sida och han är så stolt och han frågar när jag ska skaffa en bebis. hehe  

Tack så mycket och grattis till två fina barn :)

Du är inte ensam tyvärr men folk i allmänhet vågar/orkar inte prata om det! De få jag träffat som också drabbas av detta skäms och tror att det är deras fel men så är det ju inte. De vågar inte erkänna att deras kroppar inte kan skapa ett nytt liv som om det var något skamligt!

Du har inte gjort något fel för att drabbas av detta!!! Du får aldrig tänka så!!!

Efter mitt 3:e missfall lyckades jag övertala mig själv att anledningen till alla missfall var för att de jag förlorade var helt enkelt inte det barn jag skulle få. Något var fel på det barnet och istället för att jag var tvungen att gå en hel graviditet så löste kroppen det med en gång. Detta hjälpte mig enormt mycket. Dock måste jag erkänna att vid missfall 11 ungefär tänkte jag tanken:

- Okej, nog för att det kanske är något fel på barnet men någon leverfläck kan vi leva med

Hoppas ni lyckas snart men glöm inte att det inte är ditt eller killens fel!!!

• Peccatrixie

Hejsan!

Jag förstår helt & hållet dina tankar & funderingar... 
    Vet hur sjukt jobbigt det är.. 

Jag &  min sambo förlorade våra tvillingflickor i v.18 +5 .2007.

Sedan dess har det varit MF & MA om vartannat :/

Läkarna har tagit lite blodprover på oss, kromosomprover bl.a. samt ett VUL. 
    De kan inte hitta något (än så länge)

SSK på gyn nämnde även för mig om studien i Borås, men har inte hört något efter det. 

Hoppas Du får ditt plus snart & att Du får en vacker frisk baby att hålla i din famn. Kram<3

If someone hurts you, cry a river, build a bridge & GET OVER IT!!!!!
Svar på tråden 6missfall o ett MA