Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Bomlös sadel

vargaa: vilken Star Trekk-modell har du? Jag letar ny sadel (igen) och har gett upp att hitta en bom som passar min häst.

• Pallas
    AnnaKarinA skrev 2013-08-12 05:46:16 följande:
    Bomlösa sadlar är ett utmärkt alternativ, och dagens sadlar är jättebra på att fördela tryck, om man inte köper den billigaste "skiten". Skall du ha en bomlös som kräver pad under: satsa på kvalite.
    Själv är jag jättenöjd med Barefoot, Torsion och Sensation Ride Hybrid. Lycka till! 
    Åh, jag provred en sensation ride hybrid och blev jätteförtjust! Skön sadel.
  • Pallas
    Vitamin skrev 2013-08-12 14:10:25 följande:
    Jag köpte en Master Back dressyrmodell från houseofcharisma.com till min kallblodstravare. Hade läst en del kritik om företaget, men den var definitivt obefogad. Hästen hade en "sänkt" rygg, och mycket luftiga rörelser. Helt omöjlig att hitta passande bom-sadel till. Den bomlösa fungerade utmärkt, jag upplevde bara fördelar med sadeln. Både jag och hästen gillade den. (Nu är tyvärr inte hästen i livet längre, och jag har bestämt mig för att göra ett uppehåll med hästar, så kan tänka mig att sälja den. Bomlöst är ingenting för hoppning eller tidning där man tar mycket stöd i stigbyglarna. Tror inte det är godkänt för tävling heller?
    Kan vara intressant för mig, har du bild? Var bor du?
  • Pallas
    Christine87 skrev 2013-08-15 19:32:19 följande:
    Bomlös är kanon. Men eftet ett tag så fick mitt sto problem med ryggen och jag köpte en 17" Kentaur sadel.. aldrig haft problem sen dess o min var också kort i kroppen o ändrade sig i hull var årstid.. suverän sadel!
    Provade en Kentaur Medea (?) på mitt sto, den satt som ett lass skit.
  • Pallas
    AnnaKarinA skrev 2013-08-16 05:07:21 följande:
    Får byta till ponny, min sista beg sadel kostade 19500:-... ;) som sagt vi är ett omaka par jag och min stora valack, fanns inte mkt som passade oss båda så det var inget mer att göra ;)
    Christine87, vad var det för sadel som hästen fick ont av? 
    Jag har gett upp det där med sadel helt och hållet, tror jag. Kanske får spara till en WOW om det ska bli något, men jag har inte de pengarna just nu. Kollade en begagnad som kostade 70 000 - mer än både hästen och alla mina bilar tillsammans...
Svar på tråden Bomlös sadel