• Anonym (Undrande)

Tjejer Kvinnor ligger runt för att dem kan, män måste..... Hur blev det så??

Tja

En väldigt provokativ frågeställning som säkert kommer få många latte-mammor att sätta latten i halsen.

Hur som helst, jag undrar helt enkelt vart det skedde en förändring?

Rent logiskt från början, så behövde givetvis en man ligga med fler kvinnor, för att befolkningen skulle öka. Att en kvinna ligger runt, är mest för att hon KAN, inte för att hon behöver.

Därav, rent genetiskt, så kan jag förstå dem som menar att det är fel med kvinnor tjejer som ligger runt en massa, eftersom det är inget som det varit från början, det är en frihet som kvinnan tjejen tagit sig med åren. Ungefär samma frihet som Hitler tog, när han gasade ihjäl och dödade massor av människor. Det var fel att han gjorde så, men har man läst på en del vad gäller Judendom och liknande, så kan iallafall jag förstå baktanken med detta.

Så som många anser muslimer beter sig idag, är inget att tala om, om man jfr med hur Judarna gjorde och fortfarande gör. Än en gång, jag säger INTE att det är rätt, bara att jag kan förstå det. Sedan tror jag att världen och dess överbefolkning mår bra av lite rensning.....

Men för att avrunda, så givetvis tjejer kvinnor, ligg runt bäst ni kan, självkan jag se många fördelar om alla kvinnor skulle gå i Burka, Niqab eller iallafall Hijab. MEN detta skulle givetvis också gälla männen.......

Nu är det ju helt annorlunda och kvinnor tjejer sätter in P-stavar och blir som kaniner (men även för andra anledningar givetvis), vi lever 2013 och frihet är många gånger synonymt med ansvarslöshet.

Hur som helst, ligger det i generna att männen ska ligga runt och kvinnorna inte ska det, liksom de flesta ställen i världen så anser man det vara slutty slampligt och horigt ofint när en tjej gör det, är dessa grundvärderingar helt enkelt skapade i vad som en gång var ett måste?

Tråden kommer säkert stängas ner, för detta är ju helt för mycket för normala Svensken att kunna ta, men om ni tänker ett steg längre, helt enkelt bortser från det och ser det från min tanke, så vore det intressant höra.

Tjingeling Svenska-tjejer här

• Svar på tråden Tjejer Kvinnor ligger runt för att dem kan, män måste..... Hur blev det så??
  • Anonym (m)

eeh...att jämföra Hitler som gasade ihjäl judar med att kvinnor har mer sex nuförtiden? I'm speechless....

• Mamori

Klart att det är lika mycket i kvinnors gener att ligga runt. Tänk om den kille de väljer är infertil, då är det ju kört för dem. Därför bör de ha sex med så många som möjligt så att de bästa spermierna kan befrukta dem efter en kapplöpning/utkonkurrering av dem.

Däremot är det mindre logiskt att ligga runt när man är gravid, då borde man istället binda en kille till en som kan hjälpa till att ta hand om barnet sedan.

• Mamori

Män "måste" inte heller, de kan teoretiskt ha sex med en och samma kvinna hela tiden och få massa barn. Men de får ju fler barn om de ligger runt. De satsar alltså på kvantitet. Kvinnor satsar på kvalitet, dvs att få det bästa möjliga barnet och då måste de ha sex med många för att hitta den med bäst gener.

Om man ser det biologiskt alltså...

• Anonym (Undrande)
    Mamori skrev 2013-06-14 19:02:23 följande:
    Män "måste" inte heller, de kan teoretiskt ha sex med en och samma kvinna hela tiden och få massa barn. Men de får ju fler barn om de ligger runt. De satsar alltså på kvantitet. Kvinnor satsar på kvalitet, dvs att få det bästa möjliga barnet och då måste de ha sex med många för att hitta den med bäst gener.

Om man ser det biologiskt alltså...

Njae, stämmer väl delvis, men om urmänniskan är en man en kvinna och så får dem två barn, två kvinnor låt säga, så befruktar han dem två etc, kan ju inte bara köra med en, för tänk om den dör i en olycka, inte kan föröka sig etc, då skulle ju mänskligheten aldrig blivit till. DÄREMOT så kan ju kvinnor hävda att jorden hade klarat sig gott och väl utan alla svin, otrogna idioter, mördare, våldtäktsmän etc, och det håller jag med om. 

Anonym (m) skrev 2013-06-14 18:55:12 följande:
    eeh...att jämföra Hitler som gasade ihjäl judar med att kvinnor har mer sex nuförtiden? I'm speechless....

Njae, jämförde snarare fenomenet att "Bara för många människor gör fel, så behöver det inte betyda att det är rätt" Kollektivt självmord är inte heller "rätt" (kanske de som begår det anser det), men det är ju ändå inte "rätt" att man ska behöva ta livet av sig, men det gör folk....

• HannaCecilia

Du gick från sex till etnisk rensning tillbaka till sex? Hur tänkte du då?

• Fiona M
    HannaCecilia skrev 2013-06-15 21:50:31 följande:
    Du gick från sex till etnisk rensning tillbaka till sex? Hur tänkte du då?

Jag tror du förutsätter för mycket nu...
  • Mamori
    Anonym (Undrande) skrev 2013-06-15 21:43:48 följande:
    Njae, stämmer väl delvis, men om urmänniskan är en man en kvinna och så får dem två barn, två kvinnor låt säga, så befruktar han dem två etc, kan ju inte bara köra med en, för tänk om den dör i en olycka, inte kan föröka sig etc, då skulle ju mänskligheten aldrig blivit till. DÄREMOT så kan ju kvinnor hävda att jorden hade klarat sig gott och väl utan alla svin, otrogna idioter, mördare, våldtäktsmän etc, och det håller jag med om.     
    Anonym (m) skrev 2013-06-14 18:55:12 följande:
    Njae, jämförde snarare fenomenet att "Bara för många människor gör fel, så behöver det inte betyda att det är rätt" Kollektivt självmord är inte heller "rätt" (kanske de som begår det anser det), men det är ju ändå inte "rätt" att man ska behöva ta livet av sig, men det gör folk....

Jag förstår inte, på vilket sätt är det mindre viktigt med flera män? Tänk om det bara föds en son som dör eller är infertil? Män dör också i högre utsträckning än kvinnor både som spädbarn och i strider etc i mänsklighetens begynnelse kan man tänka sig. Iofs är det ganska orimligt att tänka sig en tid när det bara är en man och en kvinna om man inte tänker det religiöst.
  • Smartie

Som sagt, ska man tänka biologiskt så tjänar kvinnor också på att "ligga runt" i viss utsträckning. För tänk om hon måste hålla sig till en enda man och han är ofruktsam, eller har dåliga gener? Hon måste naturligtvis leta efter de bästa generna. Däremot är hon har hon historiskt även varit beroende av att en man stannar hos henne och hjälper till att försörja och skydda barnet. Män har större fördel av att "sprida sina gener" så mycket som möjligt, men också stanna hos någon eller några av kvinnorna och se till att avkomman överlever och klarar sig till vuxen ålder. Detta för att människobarn är hjälplösa så länge, jämfört med andra djurbarn. Som man tjänar du alltså mer på att bara befrukta någon eller några kvinnor och sedan stanna hos dem, än att befrukta många kvinnor och sedan dra vidare. En kombination är förstås också möjlig, men det bygger på att det finns tillräckligt många tillgängliga kvinnor, vilket långt ifrån alltid är fallet.

• HannaS86

Nu har jag bara läst trådstarten men vad är det du frågar? Eller vill diskutera? Jag brukar ha väldigt bra läsföreståelse men jag förstår verkligen inte vart du vill komma med tråden...
    Jag ligger runt en massa för att det är skönt, jag gillar att ha sex med olika partners och för att jag kan (hade jag inte kunnat hade jag ju inte gjort det). Vad är grejjen?

• Anonym (suck)

Monogami är inget som är genetiskt, det är kulturellt och religiöst betingat.

Svar på tråden Tjejer Kvinnor ligger runt för att dem kan, män måste..... Hur blev det så??