• chokladpralinen

Ni med oro/ångest/panik... bär ni möjligen kopparspiral?

Ja, jag vet att det låter lite konstigt, minst sagt. Men det verkar som om kopparspiraler faktiskt kan orsaka symptom som dessa. (oro/ångest/panikattacker mm) Anser mig själv vara drabbad och misstänker starkt att fler kan vara det... Nål i en höstack kanske, men kan denna info. hjälpa NÅGON av er andra som mår dåligt, skulle jag bara bli glad! Mycket nyfiken... Kommentera gärna.

Läs mer på: www.familjeliv.se/Forum-15-317/m70130941.html 

• Svar på tråden Ni med oro/ångest/panik... bär ni möjligen kopparspiral?
  • Lella82

Jag tog ut min kopparspiral i onsdags efter att faktiskt mått bra i en veckas tid. I fredags kom ångesten tillbaka och jag har mått dåligt hela helgen. Jäkla skit alltså! Vet inte vad jag ska ta mig till och imorgon börjar jag jobba heltid igen hur nu det ska gå till...?

• chokladpralinen

Lella82, vore jag du, skulle jag ge det ett par dagar till, innan utvärdering av spiraluttaget iaf... (Själv mådde jag inte bra förrän ganska precis en vecka efter uttaget). MEN - det är ju lättare sagt än gjort, med tanke på att du, som du skriver, börjar jobba heltid imorgon... Obestämd Är det riktigt illa får du kanske överväga ett par dagars sjukskrivning...? Usch jag har inga bra råd att komma med känner jag, men hoppas innerligt att du mår bättre snart!! Kramar!! <3

• Lella82

Ok ska försöka härda ut denna vecka så hoppas jag det blir en ljusning sen! Ska öka intaget av johannesört och se om ångesten lättar lite. OCH försöka hålla tankarna i styr...

• Lella82

Pillan..jag är oxå nickelallergiker. Ser du ngt samband till det eller? Lider med dig då jag har det precis som du låter det som..vi kan väl alla peppa varandra här för man behöver verkligen stöd. Från vårdens håll upplever jag inte någon hjälp alls förutom sjukskrivning men jag vill ju bli FRISK! Inte gå hemma på oviss tid...

• chokladpralinen

Jag är visserligen inte nickelallergiker själv, men det stör mig lite att man inte blev tillfrågad om ev. allergier vid insättningen... det blev i allafall inte jag?! Hur kan man undvika en såpass viktig grej...? Lella, precis så är det, man vill ju bli FRISK... inte ifrågasatt eller dumförklarad... 
    Kram på er!! Ja här stöttar vi varandra!  

• LinaSofia

Jag har satt in en kopparspiral och blev kort efter det deprimerad. Visst, det hände mycket på kort tid då. Men nu slår tanken mig att det kanske kan vara kopparspiralen?

Jag äter antidepp nu sedan ett par månader tillbaka.

• chokladpralinen

LinaSofia: Har du några av symptomen jag listade lite högre upp...? Depression förekommer, det vet jag, men då oftast i kombination med fler symptom.....

• Mummyfied

Känner mig inte deprimerad, men hade sådana här symptom med minipiller, dock tappar jag fortfarande oerhörda mängder hår trots att jag äter vitaminer och använder schampon som ska främja växandet. Var nästan tre år sedan jag födde barn sist och två sen jag slutade amma, tycker ju det borde gett med sig nu liksom...

Svar på tråden Ni med oro/ångest/panik... bär ni möjligen kopparspiral?