• pillan3

Ni med oro/ångest/panik... bär ni möjligen kopparspiral?

Hej Satte in kopparspiral i juli 2012 och sen började helvetet och fattar nu eller hoppas att det är på grund av den... Fick väldig mensvärk, mer smärta vid ägglossning...tönkte inte så mycket me på det. Sen kom acne stora röda bölder på kinderna och har aldrig haft acne bara små finnar ibland...ringde barnmorskan och frågade om det berodde på spiralen och fick svar att nej, helt omöjligt den har inga hormoner alls! Hon trodde det berodde på ändrade levnadsvanor..gick på det! Sen började ångesten och oron komma och bävade för att få depression igen (hade förlossningsdeprission med första barnet och haft lite upp och ner, fem år sen) Medans pms blev värre och värre och sömnlösa nätter! Det började ca två månader efter den sattes in...sen har det bara blivit värre och värre eftrr varje månad. De senaste månaderna har jag fått sån hemsk ledvärk, smärta i magen och ångest, även haft tankar om varför och orkar inte med detta liv...har alla symtom som du beskrivit förutom håravfall, eller jo, det har jag ju viste men inte lagt så mycket energi på det utan min man som påpeka när han skulle borsta döttrarnas hår :o irriterad är jag ständigt och barn och man får lida....har länge tänkt ta ut den, men alltid fått höra att den är ofarlig och biverkningen kan vara mer blödning! I morgon åker den ut om jag så själv ska dra ut den...allt händer för det mesta innan mensen och kanske glad tre dagar i månaden...kanske ska tillägga att jag är nickelallergisk och latex allergisk...ingen som frågade mig det! Hoppas att det blir ändring på detta med kopparspiral

• pillan3
    Lella82 skrev 2013-07-14 20:45:20 följande:
    Pillan..jag är oxå nickelallergiker. Ser du ngt samband till det eller? Lider med dig då jag har det precis som du låter det som..vi kan väl alla peppa varandra här för man behöver verkligen stöd. Från vårdens håll upplever jag inte någon hjälp alls förutom sjukskrivning men jag vill ju bli FRISK! Inte gå hemma på oviss tid...

Vet inte om jag märkt av samband mellan spiralen och nickelallergin, tycker nästan det borde visa sig på något vis..om nu kopparn innehåller nickel? Hur bra kan det då vara att gå runt med ett ämne i kroppen som man är allergisk mot!?? Sen har jag tänkt på en annan sak jag läst och det är att kopparn irreterar slemhinnorna i livmodern och att man går med inflammation/infektion? ! Ständigt, inte konstigt att man mår som man gör! Har nästan kännt från början att det var ett ganska dåligt val jag gjorde och behållt den pga av "lathet" ;) fick en tid i slutet av månaden och sa till barnmorskan att den har fått mig att bara må sämre och sämre för varje månad! Fick till svar att, ja, vissa kan ju göra det! Så tydligen på henne så visste hon om att man kunde må ganska dåligt av den!
  • pillan3

Höga nivåer av koppar, kan dessutom ge svåra menssmärtor, mer blödning och PMS till skillnad mot låga nivåer av koppar, som snarare ger lite mens och frånvaro av PMS. Kvinnor med kopparspiral, bör således öka sitt intag av zink OM de skall ha spiralen kvar. Detta särskilt om deras nivåer av koppar är så höga, så att de får problem med mycket huvudvärk, blödningar och smärta. Nu är jag nästan 100 säker på att det är kopparn som spökar... Biverkningar av spiralen är ju mer blödningar och här står det svart på vitt att man då har för höga koppar värden....är det något som de glömde tillägga!? Eller inte fattar sammanbandet!? Har ju ringt så många ggr och sagt att jag har sån smärta och en sjuhelvetes pms och enligt puckona så kan det inte vara spiralen som orsakar det för den är ju så bra och hormonfri...NÖTTER.. jag blir så arg!! Hitta på kopparsiral.se detta Särskilt för personer som har svårt att tåla hormonella preventivmedel så är kopparspiral ett bra alternativ. Du slipper påverkan på humöret, på psyket och på sexlusten. Slipper??? Eller huuuur... Mitt humör, mitt psyke och min sexlust skulle jag då vilja veta varför det försvann!!?? Undra om de vet om dessa biverkningar men försöker mörka det, för dom vill väl som alla andra, sälja! Undra om de tillverkar "lyckopiller" med! Skämt och sido...Gäller väl att kunna skämta i eländet också..

Svar på tråden Ni med oro/ångest/panik... bär ni möjligen kopparspiral?