Ni med oro/ångest/panik... bär ni möjligen kopparspiral?
Hej Satte in kopparspiral i juli 2012 och sen började helvetet och fattar nu eller hoppas att det är på grund av den... Fick väldig mensvärk, mer smärta vid ägglossning...tönkte inte så mycket me på det. Sen kom acne stora röda bölder på kinderna och har aldrig haft acne bara små finnar ibland...ringde barnmorskan och frågade om det berodde på spiralen och fick svar att nej, helt omöjligt den har inga hormoner alls! Hon trodde det berodde på ändrade levnadsvanor..gick på det! Sen började ångesten och oron komma och bävade för att få depression igen (hade förlossningsdeprission med första barnet och haft lite upp och ner, fem år sen) Medans pms blev värre och värre och sömnlösa nätter! Det började ca två månader efter den sattes in...sen har det bara blivit värre och värre eftrr varje månad. De senaste månaderna har jag fått sån hemsk ledvärk, smärta i magen och ångest, även haft tankar om varför och orkar inte med detta liv...har alla symtom som du beskrivit förutom håravfall, eller jo, det har jag ju viste men inte lagt så mycket energi på det utan min man som påpeka när han skulle borsta döttrarnas hår :o irriterad är jag ständigt och barn och man får lida....har länge tänkt ta ut den, men alltid fått höra att den är ofarlig och biverkningen kan vara mer blödning! I morgon åker den ut om jag så själv ska dra ut den...allt händer för det mesta innan mensen och kanske glad tre dagar i månaden...kanske ska tillägga att jag är nickelallergisk och latex allergisk...ingen som frågade mig det! Hoppas att det blir ändring på detta med kopparspiral