• Pandamamma79

min 2 månaders blir hysterisk i bilstol!?

Så var det med vår äldsta dotter och vår bebis nu. Ja, du!!! Vad kan man göra. Ibland måste man åka bil och bebis måste följa med. Det värsta är när de skriker så de knappt kan andas, som du skriver. Tror detta är vanligt.
    Iaf, vid vissa tillfällen så försökte/försöker vi att köra vidare, trösta, klappa, sätta i nappen. Våra barn har somnat till slut men det känns aldrig bra klart! Det känns som rena plågeriet. De trivs helt enkelt inte att sitta fastspända utan att kunna röra sig, lite för upprätt.
    På äldsta försvann obehaget efter nån månad. Vi åkte långa sträckor ganska ofta.

Fast nu är vi i samma sits igen med bebis och hjärtat gör ont när hon är så ledsen!
    Nån gång har vi lyckats åka så hon sover hela vägen. Andra gånger har vi stannat nån gång och hållt henne och tröstat.

Har kanske inga konkreta tips. Jag hoppas att ni hittar något sätt att lindra obehaget för er son!

• Pandamamma79

Jag tror inte det. Tror helt enkelt att det är trångt och obehagligt att sitta så. Det gick ju över på vår äldsta. Hade det varit åksjuka hade hon nog varit det fortfarande.

Svar på tråden min 2 månaders blir hysterisk i bilstol!?