Pandamamma79 skrev 2013-06-10 23:06:23 följande:
Så var det med vår äldsta dotter och vår bebis nu. Ja, du!!! Vad kan man göra. Ibland måste man åka bil och bebis måste följa med. Det värsta är när de skriker så de knappt kan andas, som du skriver. Tror detta är vanligt.
Iaf, vid vissa tillfällen så försökte/försöker vi att köra vidare, trösta, klappa, sätta i nappen. Våra barn har somnat till slut men det känns aldrig bra klart! Det känns som rena plågeriet. De trivs helt enkelt inte att sitta fastspända utan att kunna röra sig, lite för upprätt.
På äldsta försvann obehaget efter nån månad. Vi åkte långa sträckor ganska ofta.
Fast nu är vi i samma sits igen med bebis och hjärtat gör ont när hon är så ledsen!
Nån gång har vi lyckats åka så hon sover hela vägen. Andra gånger har vi stannat nån gång och hållt henne och tröstat.
Har kanske inga konkreta tips. Jag hoppas att ni hittar något sätt att lindra obehaget för er son!
Ja! Eller hur är det fruktansvärt, jag försöker att låta honom sitta kvar i bilstolen och vyssa, sjunga, gosa och trösta men inget hjälper, till sist måste jag helt enkelt ta upp honom för mitt hjärta klarar det inte längre. Men det känns verkligen som plågeri som du säger! Jag tänkte att jag kunde ta ur bilstolen och ha inne i min lägenhet så att han vänjer sig vid att sitta i den även när vi inte kör bil. Men jag vet inte om det kommer att göra någon skillnad då det verkar som att allt börjar när bilen rör sig. Kan det var någon form av åksjuka tro?