• Pixx

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

miss westerlund skrev 2013-07-23 17:40:15 följande:
    Känner likadant. Foglossningen håller på att bryta ner mig. Jag orkar inte ha så här ont nå mer. Har bf 7/8. Kanske ska höra med min barnmorska om hon kan försöka reta igång nåt. Är nog ett stort barn också så känner att det vore bra av flera orsaker.

Har samma bf som dig :) hoppas att du får komma igång snabbt, har haft lite foglossning men bara och veta hur det känns gör att jag lider med dig (o andra) som har mycket.

har stickningar neråt o mage spänd annars inget här än, inte ens några läckande bröst Och inga svullna ben eller fötter ... Tror att våran lilla trivs lite för bra i magen men hon på ul tror att vi inte kommer till tiden vi fått den 6/8. Liten bebis sm beräknas väga ca 3 kg men känns ibland som hon väger 15 kg :/
  • Pixx
    miss westerlund skrev 2013-07-23 20:49:30 följande:
    Tack hoppas hoppas hoppas att den lille är redo att komma ut snart, för dig med! Är så jobbigt att vänta. Känns ju redan som att man väntat en hel evighet. Jag gick över 9 dagar med första och de var nog de längsta dagarna i mitt liv. Jag har länge tänkt att vår kommer att komma den 6/8 eftersom min systerdotter fyller år då

Mamma tycker lillan ska komma den 30 så att hon "slipper" fylla år :) lägga över fokusen kalla hon nog det.

jag har rejäl överskottsenergi och så måste man vila :/ så vi kör varannan dag som gör vi något, handla, tur i skogen, iväg hos vänner osv och varannan dag så gör vi inget. O försöker få in 1-2 timmars vila varje dag. Jag vaggar knappt när jag går heller så undrar om BM har fel om min bf :P
  • Pixx

Grattis till er som fått era små sötnosar :) det rullar ju på här

vet inte om min slempropp börjar lossna, på beskrivningen o de bilder man sett ser de typ ut som det. Får se vad som händer :)

• Pixx

9 dagartill bf och min höft tar kål på mig :/ någon som har bra tips hur man kan göra? Har lagt en bit skumgummi i sängen där jag ligger men de hjälper inte så mycket.

• Pixx
    Autumnleaf76 skrev 2013-08-01 16:07:27 följande:
    Bf imorgon och inga känningar alls :( Har fått hemska hemorrojder så just nu är jag LESS!!

Testa med ac3 och se om det hjälper :)

- - - - -

bf den 7/8 här, ont i skinkorna (på nått konstigtsätt) när jag ligger ner, riktigt jobbigt. Slemmisen "gick" i fredags o några kraftigare sd på nätterna o stenhård mage med jämna mellanrum o äter ofta känns det som annars lugnt här. Den lilla får gärna komma nu, nattens toabesök med en timmes mellanrum fick mig att inse att jag ÄR redo för bebisen nu! :)
  • Pixx
    Autumnleaf76 skrev 2013-08-03 17:22:27 följande:
    Desperat. Någon som har eller haft hemorrojder? Håller på att bli tokig av smärtan. Har testat xyloproct o det hjälper inte alls. Tre vindruvsstora hemorrojder som gör såååå ont :(

Såg du inte mitt tips om ac3? :)
  • Pixx
    Autumnleaf76 skrev 2013-08-03 19:45:39 följande:
    Pixx: Missat det. Är det bättre än xyloproct? Salva?

Har bara testat ac3 så vet inte om den e bättre eller sämre men värt o testa: www.ac3comfort.se/ är deras hemsida, gravida o ammande får använda den ;)
  • Pixx

Bf på torsdag. Men var 6-15 minut får jag värkar o varit så sedan kl 5 imorse. Just nu är det olidligt väntande ... Ska de ske eller inte liksom? :/

• Pixx
    september2012 skrev 2013-08-04 17:16:30 följande:
    Pixx: jag hade regelbundna värkar : 3-6 min emellan från 0530 han är född 10.29 dagen därpå!

Värsta är att sambon börjar jobba igen imorgon o han har 45 minuter hem med bil från jobbet så hadeinte varit fel om de skett nått nu men är inställd på väntan faktiskt ... Gick du några promenader eller var du mest stilla?
  • Pixx
    september2012 skrev 2013-08-04 18:54:32 följande:
    Pixx: jag hade ju regelbundna smärtsamma värkar i 19 h och var nöjd att jag kunde få i mig några tuggor mat, hoppade upp från soffan för att ta emot varje värk.

Ah :/ jag försöker vila men varje värk just nu blir längre o "tyngre".

Mamma sa man skulle röra sig mycket för att komma igång men har även hört från andra man ska passa på att vila för att ha krafter. Svårt vilket man ska följa tycker jag :/
  • Pixx

Efter 29 timmar med värkar åkte vi in i måndags och jag var öppen 0 (!!!) cm vid kontrollen runt 10 tiden. Pratade med läkaren (då låg värkarna med 4 - 6 min mellanrum) o skulle äta lite o gå en promenad så skulle hon avgöra om vilken "sovmedicin" jag skulle få. Klockan 14 blev jag inskriven för jag var öppen 5-6 cm (o tackar verkligen för lustgasen jag äntligen fick).

5 timmar senare kom Zoe, 2995 o 50 lång :) (med armarna i kors vid halsen o handflatorna mot kinderna kom hon till världen, första gången BM:arna o läkaren sett det)

grattis till er andra som med fått :)

• Pixx

Fick åka in till sjukan i lördags vilket resulterade i två nätter på bb :/ visade sig att jag inte kunde ge Zoe tillräckligt med mat så nu är det flaska som gäller. Dock känner jag mjölkstockning på g o försöker göra allt för de inte ska "bryta" ut.

grattis till er som fått senaste dagarna :)

• Pixx
    Piff4 skrev 2013-09-07 23:04:42 följande:
    Hur har det gått för alla här? Alla har fullt upp att gosa med bebis antar jag :)

Hos oss är det massa gos ;) hur går det själv?
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?