• plussa

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Grattis!

Nu är det nog dax här också! Värkar med 6 min mellanrum.

• plussa

Fortsatta värkar, men glest. Teckningsblödning och slenpropp, men hade inte öppnat mig så mkt. Bara att vänta, trist!

• plussa

Fortsatta värkar, men glest. Teckningsblödning och slenpropp, men hade inte öppnat mig så mkt. Bara att vänta, trist!

• plussa
    Casslo08 skrev 2013-07-13 13:48:32 följande:
    Hoppas du är på förlossningen nu och att allt går bra! :) Uppdatera gärna när du känner för det.

Tyvärr är jag hemma. Avstannade helt, ironiskt när de ville ge mig bricanyl ändå. Så idag är det lugnt förutom någon värk då och då! Tack ändå. :)
  • plussa
    Casslo08 skrev 2013-07-13 13:48:32 följande:
    Hoppas du är på förlossningen nu och att allt går bra! :) Uppdatera gärna när du känner för det.

Tyvärr är jag hemma. Avstannade helt, ironiskt när de ville ge mig bricanyl ändå. Så idag är det lugnt förutom någon värk då och då! Tack ändå. :)
  • plussa

Jo men de menade att om jag hade så mkt sammandragningar, hade 3-4 på 10 min, och inte öppnade mig så kunde jag få bricanyl så livmodern fick vila lite. Nu har jag igen och mensvärk men de drar inte igång ordentligt... Sååå störigt. Hur går det för er andra. ?

• plussa
    m00min skrev 2013-07-14 09:35:50 följande:
    Jag är fortfarande ledsen seda läkarbesöket i torsdags. Det var ju förut tal om igångsättning v 38 om barnet fortsatt växa i samma takt. Nu uppskattades ju barnet till 3500g i v 35+6. Och jag fick bara en kontrolltid till v 39+0 Jag har en känsla av att detta barn kommer att bli för stort för att föda vaginalt

Har börja plocka bort lite bebissaker så jag slipper se dem. Det kommer inte att gå bra ifall det blir igångsättning och bebisen är över 4500. Känner mig överkörd och att ingen förstår min oro. Sonen som jag blev igånglagd med som vägde 4160g mådde inte bra då han kom ut och nu känns det som att bebisen minst kommer att ha nyckelbensfraktur och syrebrist då den kommer. Jobbar själv med barn och rehabilitering så jag vet vad förlossningsskador kan göra.... Känns hjälplöst nu då alla sammandragningar jag haft är som bortblåsta.

Fy vad trist! Jäkla läkare!

Hoppas min är mer förstående när jag ska dit om en vecka. Hade knappt några värkar igår, men idag har det kommit massor med slem och färdknäppade precis, så har molvärk nu. Hoppas hoppas hoppas! :)
  • plussa
    Carror skrev 2013-07-17 11:11:35 följande:
    Ja! Dom tog hål på hinnorna 15.30 igår och 18.51 kom lilla Emilia 4,1kg 49cm

Grattis!
  • plussa
    busbajsen skrev 2013-07-18 10:33:00 följande:
    Vi fick en DOTTER!!!

Lilla Linn föddes den 15/7 kl 00.21 efter endast 2,5 h på förlossningen.

Hon vägde 3110 g och var 49 cm lång.

Behöver jag skriva att vi är över våra huvuden förälskade 

Stort grattis! Åhh vad sugen man är nu. Sitter här fortfarande med pinvärkar. Blää!

Jättefin är hon förresten! :)
  • plussa

Jag var på TUL idag. 36+5. Bebis beräknades väga 4050g nu, så den ligger 40 % över kurvan. SF mått 39 idag.

Jag har fått tid för igångsättning på onsdag, så bara imorgon med kvar. =)

Men vill också påpeka att detta inte bara hade med storleken att göra utan tendens till preeklampsi, osv.

Så att föda bebisar på 4500 g är inget konstigt.

Och Thequeenmom, den enda gången det knäcks något nyckelben är om man drabbas av en skulderdystoci, där bebisen fastnar med axeln under blygdbenet, vilket är ovanligt,  och har mer med hur värkarna är än hur stort barnet är.
    Så en induktion är inte alltid att föredra. Bara för att lugna dig lite efter vissa kommentarer här. =)

• plussa

En "liten" tös på strax över 4 kg föddes idag kl 17.17. Den uppskattade vikten stämde precis i v 36+6! Det gick i en rasande fart. Tog hål på hinnorna kl 15.15 var då öppen 3 och lite av tappen kvar. Sen var det bara värkar!

Lycka till alla andra!

• plussa

En "liten" tös på strax över 4 kg föddes idag kl 17.17. Den uppskattade vikten stämde precis i v 36+6! Det gick i en rasande fart. Tog hål på hinnorna kl 15.15 var då öppen 3 och lite av tappen kvar. Sen var det bara värkar!

Lycka till alla andra!

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?