• plussa

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hej. Får man hoppa in här. Bf 14/8 , så lite senare, men sonen kom i v 35 och denna blir jag förmodligen startad tidigare med om den inte kommer tidigt med, pga stort barn. Sonen fyller 3 år i september. :)

• plussa
    Johanna 85 skrev 2013-06-18 19:48:29 följande:
    Okej förstår det :) Jag har själv graviddiabetes och barnen blir rättså stora! Så det ser ut att bli snitt för mig med, om det inte kommer igång av sig själv , vilket jag inte tror. Här är en med med större bebis i magen. Var din son stor? Min förra dotter kom i vecka 36+5 och vägde 4315gr. 

Oj, ja det var ju stort!

Ja, min son kom i v 35+1 och vägde 3200 och denna låg +33 % på tillväxtultraljud för 3 v sedan, ska göra nytt på måndag, så får vi se. Jag är diabetiker sedan innan men har väldigt bra blodsocker så de tror snarare att jag skulle fått stora barn ändå, genetiskt. vill de inte sätta igång dig innan då? Eller är det bara snitt som gäller? fick du snitt med förra?
  • plussa
    Johanna 85 skrev 2013-06-19 19:12:38 följande:
    Ja jag hade nog gått med min förra dotter lite för länge med oupptäckt graviddiabetes. Så var svårt att få ner blodsockret då. Hon blev +50% stor. Vart snitt då jag fick havandeskapsförgiftning och att hon var stor tidigt, och min första förlossning med min son, så var igångsättningen jättejobbig med komplikationer. 

Nu har jag haft mer koll på blodsockret tidigt, men hon ligger på +30% nu, i vecka 35+0. Så ska in om två veckor igen, strävan är att komma igång själv, eller så blir det snitt. Vägrar igångsättning pga av tidigare upplevelser!

Har du typ 1 diabetes? Jag tror jag har en typ 2 diabetes som är smygande, och tror jag kommer få det efter denna graviditet.Vad skönt, det gäller att vara bestämd :) jag kommer också att begära ett datum när jag träffar läkaren nästa gång om två veckor. Ovissheten är värst!

Jag har typ 1 och haft sedan 98, så mina blodsocker är bra, men får stora barn ändå. ska på TUL på måndag, låg på +33 % vid förra mätningen! Hoppas på mindre, men förväntar mig det inte :)

hoppas du kommer igång av dig själv snart!
  • plussa
    miss westerlund skrev 2013-06-20 20:30:31 följande:
    Verkar vara många med stora bäbisar i tråden så tänkte passa på att fråga vad ni hade för sf-mått. Jag hade 33 nu sist i v32+5 och jag är rädd att det ska vara en väldigt stor baby. Mitt andra barn vägde 4320när hon föddes vid be men hennes pappa är väldigt liten. Nu är jag tillsammans med en som är typ dubbelt så stor

Jag hade 33 nu i v 32+0. Men bebis högt o rörligt. Sf måttet spelar ju inte så jätte stor roll för bebis storlek. Kan ha stort mått o liten bebis o tvärt om.
  • plussa

Nu har jag förresten också lagt en timme på att klippa och måla tånaglarna. :)

• plussa

Många stora bebisar här. =)
    Jag ska på TUL nu på måndag. är nu i v 33. sen efter det ska jag på ett TUL till i v 36+5 alltså nästan 37 fulla veckor. Är bebisen över 30 % över kurvan på det sista ultraljudet så blir jag nog igångsatt någon dag senare.
    Men jag hoppas komma igång någon dag innan av mig själv istället. Hoppas kan man ju alltid.
    Födde första i v 35+1.
    SF måttet ligger inom normalgränserna, men man känner att det är en välfylld mage. 

• plussa

+27 % på TUL idag. Så jag är nöjd över att det inte har ökat! :)

• plussa

+27 % på TUL idag. Så jag är nöjd över att det inte har ökat! :)

• plussa
    Lisan1 skrev 2013-06-24 15:48:22 följande:
    Jag har sammandragningar men inget som gör ont. Vad har bestämts? Blir du igångsatt, snitt eller komma igång av dig själv?

Inget bestämt, nytt TUL om 4 v ! Då bestämmer man om igångsättning. Snitt vill jag absolut inte!
  • plussa
    Lisan1 skrev 2013-06-24 20:55:40 följande:
    Vilken vecka är du i nu?

33
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?