Inlägg från: busbajsen |Visa alla inlägg
  • busbajsen

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Johanna 85 skrev 2013-07-03 18:40:28 följande:
    Nu börjar det närma sig, 37+1 idag. Men är SÅ trött på detta! Grav.diabetes, GBS, immunisering, stor bebis... vart inlagd mellan mån-tis då mitt blodtryck visade 135/105. Proverna var bra och ingen äggvita. Men känner mig som en påse skit, bara tids nog att få havandeskapsförgiftning. Ser ut som en heffaklump och svullnat 5 kg på en vecka i vätska :( Imorgon ska jag in och hoppas få mer svar, orkar inte gå till den 22 juli...

Jag är också i vecka 37+1 idag, fast vi har den 23e som BF datum. De verkar räkna olika.
  • busbajsen

Misstänker att jag hade förvärkar igår kväll. De kom dock oregelbndet. De höll på i ca en timme och första halvtimmen fick jag 5-6 st med ca 4-5 min mellan. Andra halvtimmen kom det n og bara 1-2. Med sonen hade haft unga förvärkar ytan se kom regelbundet med en gång..

• busbajsen

Kände lite fler sammandragningar/förvärkar idag runt 14. Ringde till förlossningen och hon sa att det antagligen var just förvärkar. Dessa kommer antagligen dyka upp lite då och då de närmsta dagarna. Ev. drar förlossningen igång i mitten av nästa vecka. Ja vi får se vad som händer de närmsta dagarna.

• busbajsen

Ja men det stämmer med det hon sa också. Min mage blir hård och jag får ont strax ovanför blygdbenet, som menssmärta. Rena sammandragningar har jag inte känt utav. Tror inte att slemproppen har gått, har inte märkt något iaf. I vilken vecka är du?

• busbajsen
    majsis08 skrev 2013-07-10 04:41:55 följande:
    Hehe de va på gång för mig klockan två inatt gick vattnet och värkarna kom direkt och nu är jag på förlossningen och är öppen 4 cm!

Åh, vad spännande. Hoppas allt går bra. Kram i massor
  • busbajsen
    majsis08 skrev 2013-07-11 21:13:52 följande:
    lillebror kom 9.40 igår morse:) 3580gram och 50cm lång:) han föddes 11 dagar innan bf !! hoppas ni får bebisar snart verkar ju va några som är på gång=)

Stort grattis till ert lilla mirakel.
    Aapple skrev 2013-07-11 22:32:10 följande:
    Grattis till bebisen! Gick allt bra? Någon som provat färdknäpp innan bf ?

Vi körde färdknäppen igår och idag drog förvärkarna igång på alvar. Ringde förlossningen för någon timme sedan och de torde det var dags men vi fick stanna hemma ett tag till då vi bor nära sjukhuset.
  • busbajsen
    Aapple skrev 2013-07-12 12:49:21 följande:
    Hoppas det kommer i gång. Körde själv färdknappen i går fick lite ont på natten där men det la sig. Ska köra en omgång till senare!  

Ringde till BM idag för att höra om hon kundese ifall det hänt något efter gårdagens värkar. Var öppen två cm och tappen var alldeles mjuk och helt utplånad. Hon frågade även om hon skulle göra en hinnsvepning vilket jag sa ja till. Under undersökningen så lossnade slemproppen så nu är det. Bara att invänta värkarna igen. Hon tyckte även att jag skulle åka hem och förföra maken för en extra skjuts.
  • busbajsen
    Aapple skrev 2013-07-12 13:41:43 följande:
    Tror du kommer föda inom kort alltså till helgen nu. Jag hade sist som du med fick med en hinnsveppining för jag var öppen 1 cm sen satte det i gång. Födde efter 14 timmars smärta. Upp o gå med dig inte ligga i sängen för då avtar värkarna efter hinnsvepning!!

Ok. Tack tack för tipset.
  • busbajsen
    plussa skrev 2013-07-13 14:35:37 följande:
    Tyvärr är jag hemma. Avstannade helt, ironiskt när de ville ge mig bricanyl ändå. Så idag är det lugnt förutom någon värk då och då! Tack ändå. :)

Vad menar du med Brikanylen?
  • busbajsen
    plussa skrev 2013-07-13 22:13:55 följande:
    Jo men de menade att om jag hade så mkt sammandragningar, hade 3-4 på 10 min, och inte öppnade mig så kunde jag få bricanyl så livmodern fick vila lite. Nu har jag igen och mensvärk men de drar inte igång ordentligt... Sååå störigt. Hur går det för er andra. ?

Ok då förstår jag. Här har vi kört färdknäppen igen och hoppas att värkarna håller i sig den här gången.
  • busbajsen
    m00min skrev 2013-07-14 09:35:50 följande:
    Jag är fortfarande ledsen seda läkarbesöket i torsdags. Det var ju förut tal om igångsättning v 38 om barnet fortsatt växa i samma takt. Nu uppskattades ju barnet till 3500g i v 35+6. Och jag fick bara en kontrolltid till v 39+0 Jag har en känsla av att detta barn kommer att bli för stort för att föda vaginalt Har börja plocka bort lite bebissaker så jag slipper se dem. Det kommer inte att gå bra ifall det blir igångsättning och bebisen är över 4500. Känner mig överkörd och att ingen förstår min oro. Sonen som jag blev igånglagd med som vägde 4160g mådde inte bra då han kom ut och nu känns det som att bebisen minst kommer att ha nyckelbensfraktur och syrebrist då den kommer. Jobbar själv med barn och rehabilitering så jag vet vad förlossningsskador kan göra.... Känns hjälplöst nu då alla sammandragningar jag haft är som bortblåsta.

Känner med dig vännen. Hoppas verkligen att det löser sig och tycker att du bör stå på dig och kräva en insättning/ ett kejsarsnitt. Får de verkligen ignorera dig på det sättet de gjort? Skickar så många styrkekramar jag kan komma över åt ditt håll.
  • busbajsen

Här har vi 9 dagar kvar till BF men deska 9 dagar känns som en evighet. Speciellt efter att Bebben lurat oss ett par gånger redan. Förstår inte hur man kan ha så kraftiga förvärkar, ha en helt mogen tapp och öppen 2 cm och sedan bara manar värkarna av. Vill ha min bebis nu!!!

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?