Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
Jag är också i vecka 37+1 idag, fast vi har den 23e som BF datum. De verkar räkna olika.
Då var det dags för den sista arbetsdagen innan semester och föräldraledighet. Bara 18 dagar kvar till BF nu så jag hoppas att tiden går fort och att vi får träffa vår lilla räka snart. Spännande.
Misstänker att jag hade förvärkar igår kväll. De kom dock oregelbndet. De höll på i ca en timme och första halvtimmen fick jag 5-6 st med ca 4-5 min mellan. Andra halvtimmen kom det n og bara 1-2. Med sonen hade haft unga förvärkar ytan se kom regelbundet med en gång..
Kände lite fler sammandragningar/förvärkar idag runt 14. Ringde till förlossningen och hon sa att det antagligen var just förvärkar. Dessa kommer antagligen dyka upp lite då och då de närmsta dagarna. Ev. drar förlossningen igång i mitten av nästa vecka. Ja vi får se vad som händer de närmsta dagarna.
Jag är i vecka 38 (37+4). Visste inte om det var sammandragningar eller förvärkar jag hade men hon på förlossningen sa att det i stortsett är samma sak så här sent. Har inte känt något alls innan igår.
Ja men det stämmer med det hon sa också. Min mage blir hård och jag får ont strax ovanför blygdbenet, som menssmärta. Rena sammandragningar har jag inte känt utav. Tror inte att slemproppen har gått, har inte märkt något iaf. I vilken vecka är du?
Har inte haft problem med sd alls under graviditeten. Idag har jag storstädat köket och det har gått bra, förutom några enstaka förvärkar emellanåt.
Tyvärr har värkarna lagt sig lite sedan igår men då kommer hyffsat regelbundet iaf. Än är inte dagen slut :D Jag har BF den 13/7 enligt mensen och 23/7 enligt UL.
Här har vi 9 dagar kvar till BF men deska 9 dagar känns som en evighet. Speciellt efter att Bebben lurat oss ett par gånger redan. Förstår inte hur man kan ha så kraftiga förvärkar, ha en helt mogen tapp och öppen 2 cm och sedan bara manar värkarna av. Vill ha min bebis nu!!!
Glömde bilden.
Stort grattis till alla underverk!