• Hyppe

Ny diagnos och lite rådvill...

Jag har fått diagnosen lätt pco för drygt ett år sedan och har fram till enmånad sen gått på p-piller. Hur lång tid kan man räkna med att det tar innan kroppen "balanserar" sig sjävl efter alla hormoner från p-piller? Har sedan tre veckor grymt ont i bröstvårtor och en återkommande mensvärk men grav-testet var negativt (3dagar efter väntad mens). Har även en övervikt som jag måste ta tag i. Har ni bra enkla tips som man kan använda sig av för att underlätta för sig själv?

• Svar på tråden Ny diagnos och lite rådvill...
  • Hyppe

Hur villiga var läkaren att ge provera och pergotime? Min mamma har rätt allvarlig pco, jag och min syster är provrörsbarn och det fungerade inte alls på annat sätt. Jag vet att man inte ska jaga upp sig då det psykologiska kan påverka, men jag är orolig för hur min sambo kommer ta eventuella problem. Han är väldigt sugen på barn, men söger att om det sker så sker det. Jag tror inte han har förstått riktigt vad pco innebär trots att jag förklarat. Jag börjar bli lite trött på min kropp. Har sån värk att jag ibland har svårt att resa mig upp till stående och BHn gör ont varje gång den åker på/av.

• Hyppe

Får väl ge det över sommaren innan jag ringer. Har i alla fall mensvärk som vid ägglossning nu, men det behöver ju inte betyda något. Hur har kroppen reagerat i övrigt på medicinen?

Svar på tråden Ny diagnos och lite rådvill...