Inlägg från: livingmylife |Visa alla inlägg
  • livingmylife

Mitt marsvin blir inte tamt

Jag köpte 2 marsvin med min syster för 2 veckor sedan som nu är 10 veckor gamla. Den ena (matvraket) är mitt och den andra är min systers. Men mitt marsvin är jätte skygg, de båda springer in under taket när man rör sig i rummet, men mitt marsvin får min systers marsvin att bli skyggare. Det tar även väldigt lång tid för henne att slappna av i famnen medans min systers marsvin kurrar om man bara klappar henne lite. Vad ska jag göra? Jag har även märkt att hon börjat hacka/gnaga tänderna ibland när jag klappar henne och om jag sätter fingrarna framför hennes mun biter hon till, en gång började jag blöda lite. Men när hon slappnar av, t.ex. om jag klappar henne under ett täcke, så ligger hon helt avslappnad med benen ut (jätte söt) och ligger helt platt på min mage. Jag har funderat på om hon kanske är dräktig då hon är så mycket större än min systers marsvin. Hennes mage är ganska stor, jag kan inte riktigt känna några bollar men ibland känner jag att hon är större på ens sidan när hon ligger ned. Jag vågar inte trycka på magen då jag inte vet vad jag ska göra. Kan detta vara anledningen till att hon beter sig så här. Hon ser ju inte riktigt ut som ett päron men hon har lite stor mage. Har läst om många som haft marsvin som blivit dräktiga i djuraffären eller hos uppfödaren utan att ha vetat det.

Svar på tråden Mitt marsvin blir inte tamt