Inlägg från: snussans |Visa alla inlägg
  • snussans

barnvagnstips?

Hej! Skulle vilja ha tips på en bra och fin barnvagn till min lille son på snart 6 månader. En sittvagn alltså (som går att justera helt till liggläge)
    Pris, namn och varifrån ni köpt den :)

• Svar på tråden barnvagnstips?
  • snussans
    TvåTrollungar skrev 2013-06-08 23:05:08 följande:
    Vad har du för kriterier?

Vill såklart att den ska va säker för min son att ligga i. Jag vill att den ska vara bra att köra på både sommaren och vintern. Vill helst att de ska gå att justera helt till ryggläge. Vill kunna ha vagnen utan problem till han är ca 3 år. Någelunda fin oxå såklart ;) köpte en kombivagn som jag tänkt ha bra länge men är såå missnöjd med den..... Måste ha en ny.
  • snussans
    Sajood skrev 2013-06-10 13:34:00 följande:
    Vilken kombivagn är det som du är så missnöjd med?

eec82: Har du en Kronan City? Vore jättekul att höra lite vad du tycker om den eftersom jag funderar på en sån...
    Knorr Alu Fly heter den.. Köpt helt ny på lekmer.se 

Den är verkligen jättefin men använd i 6månader nu och hjulen är vinda så rullar helt snett även när man håller i den.. Vi har försökt fixa det själva men vi ser inge fel.. Tycker det är jättetråkigt :/ Man får inte riktigt vad man betalar för alla gånger.
  • snussans
    TvåTrollungar skrev 2013-06-11 19:00:53 följande:
    Tycker inte du ska köpa en sittvagn/ sulky till en sån liten som bara går att ha framåtvänd. Då är det sittvagn som man har till kombi/ duovagn bättre ( utan liggdelen då) . Jag skulle då ta en emmaljunga classic eller som andra alternativ brio happy, emmaljunga cittycross. Annars om det promt ska va en sittvagn/ sulky skulle jag köpa teutonia timmy/ junior.

Tack för tipsen. Min son är ganska stor och vill sitta upp hela tiden och vara med. Han väger ca 9,5 kg och är 69cm lång så tror att en sulky kommer passa honom har fått låna en sulky nu som jag ska testa så får vi se vad han tycker.
Svar på tråden barnvagnstips?