• snussans

barnvagnstips?

Hej! Skulle vilja ha tips på en bra och fin barnvagn till min lille son på snart 6 månader. En sittvagn alltså (som går att justera helt till liggläge)
    Pris, namn och varifrån ni köpt den :)

• Svar på tråden barnvagnstips?
  • eec82

kronan city 6495:. supersmidig skön att köra. Vill du ha billigare så brio smile, med skön att köra. Dessa gillar jag just nu mest. =)

• snussans
    TvåTrollungar skrev 2013-06-08 23:05:08 följande:
    Vad har du för kriterier?

Vill såklart att den ska va säker för min son att ligga i. Jag vill att den ska vara bra att köra på både sommaren och vintern. Vill helst att de ska gå att justera helt till ryggläge. Vill kunna ha vagnen utan problem till han är ca 3 år. Någelunda fin oxå såklart ;) köpte en kombivagn som jag tänkt ha bra länge men är såå missnöjd med den..... Måste ha en ny.
  • Sajood

Vilken kombivagn är det som du är så missnöjd med?

eec82: Har du en Kronan City? Vore jättekul att höra lite vad du tycker om den eftersom jag funderar på en sån...

• eec82

Är säljare och tycker den verkar super. Även kunder som hunnit prova den verkar nöjd med den. Den har de jag gillar i en vagn. Funderar själv på den nu till barn tre. :)

• Sajood

Det jag gillar med den är att den verkar ha en bra balans mellan robusthet och smidighet. Den har rejäla hjul och är ordentligt byggd, men är samtidigt ganska liten och svänger lätt tack vare de svängbara hjulen. Det jag ställer mig lite spektisk till är att den måste fällas i två delar... Dessutom har jag funderat lite kring sufletten och skulle gärna se att den gick att fälla lite längre fram. Jag såg också att en av vagnarna i en butik som jag tittade i hade lite problem med sufletten då den inte gick att dra fram tillräckligt långt så att den låstes och då föll del bakåt väldigt lätt. Det var ju förstås bara på det exemplaret, men man blir ju lite fundersam kring om det är något som lätt uppkommer vid lite slitage...

• eec82

oj de har jag inte varit med om sufletten den har ju extra skärm att dra fram är de jag gillar med den att den är så långt fram. Sen måste du ju inte ta isär vagnen ifall du har plats att fälla den som den är så går det ju jättebra, är bara om du vill få den så liten som möjligt i bilen som du gör det men inget måste. 

Har sålt kronan i nått år å än så länge peppar, peppar inga reklamationer. Men de kan såklart komma men vi har sålt mycket av de vagnarna dock är ju city ny. Men ja de är ju de jag sett, gäller att hitta den vagnen man själv tycker är smidigast för sitt användande såklart. 

• snussans
    Sajood skrev 2013-06-10 13:34:00 följande:
    Vilken kombivagn är det som du är så missnöjd med?

eec82: Har du en Kronan City? Vore jättekul att höra lite vad du tycker om den eftersom jag funderar på en sån...
    Knorr Alu Fly heter den.. Köpt helt ny på lekmer.se 

Den är verkligen jättefin men använd i 6månader nu och hjulen är vinda så rullar helt snett även när man håller i den.. Vi har försökt fixa det själva men vi ser inge fel.. Tycker det är jättetråkigt :/ Man får inte riktigt vad man betalar för alla gånger.
  • TvåTrollungar

Tycker inte du ska köpa en sittvagn/ sulky till en sån liten som bara går att ha framåtvänd. Då är det sittvagn som man har till kombi/ duovagn bättre ( utan liggdelen då) . Jag skulle då ta en emmaljunga classic eller som andra alternativ brio happy, emmaljunga cittycross. Annars om det promt ska va en sittvagn/ sulky skulle jag köpa teutonia timmy/ junior.

• snussans
    TvåTrollungar skrev 2013-06-11 19:00:53 följande:
    Tycker inte du ska köpa en sittvagn/ sulky till en sån liten som bara går att ha framåtvänd. Då är det sittvagn som man har till kombi/ duovagn bättre ( utan liggdelen då) . Jag skulle då ta en emmaljunga classic eller som andra alternativ brio happy, emmaljunga cittycross. Annars om det promt ska va en sittvagn/ sulky skulle jag köpa teutonia timmy/ junior.

Tack för tipsen. Min son är ganska stor och vill sitta upp hela tiden och vara med. Han väger ca 9,5 kg och är 69cm lång så tror att en sulky kommer passa honom har fått låna en sulky nu som jag ska testa så får vi se vad han tycker.
  • TvåTrollungar

Det ända jag tänker med sulky är att han inte får ögonkontakt med er under färden och man rekommenderar inte att ha så små fram på grund av det. Och sen att han bör ha fullt liggläge när han troligen kommer sova i vagn i flera år till men teutonia timmy/ junior har helt liggläge i alla fall och är konstruerad mer ombonat som en kombisittdel men ändå bara framåtvänd.

Svar på tråden barnvagnstips?