Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Dumt att köpa D-ponny?

Kolla bara på alla vuxna små kvinnor i 49-kilosklassen med jättehalvblod, då snackas det inget om "rätt storlek" heller. Om du kan utbilda hästen (om den inte redan är högt skolad) så är det väl en perfekt kombinaton för er med D-ponnyn.

Barn kan rida mitt kallblodssto på 155 utan problem, eftersom hon är så känslig och snäll. Välutbildad vore synd att kalla henne, men hon är tacksam att rida för att hon svarar rätt när man gör rätt med sin kropp. På min häst kan man lära barn rida för vikt- och sitshjälper, det är guld, guld värt!

Jag hade tagit D-ponnyn om den är välutbildad och lättriden. Barn växer väääldigt fort... 

• Pallas
    cajsasmamma skrev 2013-08-12 08:39:33 följande:
    Att ett barn får en ponny handlar inte bara om att barnet ska kunna rida den.
    Barnet ska klara av /nå att sadla, borsta och tränsa sin ponny.
    Ts tänkte skaffa två ponnyer till sina döttrar då har hon att göra om hon ska tränsa och sadla två ponnyer om inte pbarnen når
    Pall funkar om hästen är snäll. Det använder jag när jag ska sadla min häst när jag har värk. Inte går jag och hämtar min man bara för att han är 15 cm längre.
Svar på tråden Dumt att köpa D-ponny?