• Blåsbälg

Flera med hjärtformad livmoder?

Jag har nyligen fått veta att jag har en hjärtformad livmoder, något som kanske skulle kunna förklara de upprepade missfallen jag upplevt (v. 5, v. 6 och v. 6) de senaste 8 månaderna. I tillägg har jag troligen bara en fungerande äggledare. Höger äggledare är troligen ödelagd pga klamydiainfektion för 10 år sen.

Just nu känns allt väldigt hopplöst och ledsamt. Jag är därför intresserad av att komma i kontakt med andra som upplevt det samma, för att kunna bolla tankar och kanske få höra framgångshistorier.

• Svar på tråden Flera med hjärtformad livmoder?
  • Blåsbälg
    Sandylol skrev 2013-06-07 10:19:39 följande:
    Jag har en hjärtfornad livmoder. Har inte gått igenom samma som dig, haft ett missfall och efter ett oh ett halvt år blev jag gravid och födde fram en frisk liten pojke!
    Grattis till sonen! Skönt att höra att hoppet inte är ute.

Upplevde du några komplikationer under graviditeten? Har läst att barn ur hjärtformade livmödrar ofta ligger i säte och är underutvecklade storleksmässigt. Stämde det på dig/er?
  • Blåsbälg

Tack för era svar! Skönt att höra att jag inte är ensam om detta. Har försökt söka runt efter mer information, men det finns otroligt lite skrivet om detta.

Jag tror att jag fortfarande är i någon form av sorgeprocess efter beskedet. Jag är otroligt rädd att jag inte ska kunna få några barn. Det har aldrig funnit med på kartan att jag och min man inte ska kunna få biologiska barn.

Jag är dessutom i den åldern där "alla" skaffar barn så det är nästan så gott som dagligen nya kungöranden på diverse sociala forum från vänner som är gravida. Okej, kanske inte det bästa att hänga på ett forum som Familjeliv när man är så "lättprovocerad"...

Har ett möte inbokad med min gynekolog på onsdag för att lägga upp en plan. Förhoppningsvis kommer livet kännas lite roligare och lättare efter det.

Svar på tråden Flera med hjärtformad livmoder?